Čínská média přišla se zprávou, že mezi odběratele nové technologie Blade battery od čínské firmy BYD bude od druhého čtvrtletí 2022 patřit i Tesla. Tato na první pohled docela banální zpráva má ovšem velmi pikantní příchuť pro každého, kdo situaci kolem Tesly sleduje. Před několika lety se totiž šéf Tesly během veřejné diskuze na otázku, co si myslí o firmě BYD, jen smál (viz video). Dnes se ovšem situace změnila a čínský koncern přišel se skutečnou inovací, která reálně zlepšila vlastnosti baterií a láká i konkurenci.
Další neoficiální informace podle electrek.co dokonce hovoří o tom, že testy Tesly s novou LFP (Lithium-železo-fosfát) baterií s nožovou strukturou už dávno probíhají a blíží se ke konci. A vzhledem k tomu, že se nejspíš blíží start nové malé Tesly, vyvinuté a vyrobené v Číně, není těžké domyslet, kam by nové baterie putovaly.
BYD zároveň zveřejnil zprávu, podle níž při penetračním testu jejich Blade battery obstála výrazně lépe nejen než Li-ion články, ale dokonce i LFP články konvenční stavby. Konkrétně nedošlo ani k zahoření, ani k emisi kouře a teplota na povrchu baterie se udržela v bezpečném rozmezí 30 až 60 °C. Při těžké nehodě by se tedy ve srovnání s nyní používanými technologiemi řádově snížilo riziko požáru. Při stejném testu přesáhla Li-ion baterie 500 °C a začala prudce hořet, a dokonce i běžné LFP články se ohřály na 200 až 400 °C, ač k otevřenému zahoření nedošlo. Nožové baterie by měly rovněž být lépe tepelně regulovatelné a chlubí se vyšší energetickou hustotou i životností.