BYD v Šanghaji: 800V architektura, CTP baterie a další inovace

BYD v Šanghaji: 800V architektura, CTP baterie a další inovace
Fotografie: BYD
  • BYD přivezl na šanghajský autosalon novou elektrickou platformu
  • Má připraveny nejmodernější elektromobilní technologie
  • Používat ji mohou i nadále externí partneři

Svůj technologický potenciál předvedla na šanghajském autosalonu společnost BYD. Představila totiž novou elektrickou platformu 3.0, nabízející to nejlepší z aktuální elektromobility. U ní se podle insideevs.com počítá nejen s použitím pro domácí firmu, ale i s prodejem dalším zájemcům. Dosud její řešení používaly mj. automobilky Mercedes-Benz (joint venture Denza) či Toyota.

Ze záplavy adorací, obvyklých pro prezentace čínských firem, se konkrétní informace vyhledávají obtížně, avšak zdá se, že můžeme očekávat skutečný posun. BYD totiž zapracoval na zmenšení a integraci všech důležitých celků, navíc přidal i kompletní operační systém, aktualizovatelný, modulární a otevřený. Navíc integroval trakční baterii do nosné struktury skeletu, což dále zlepšilo hmotnost i tuhost.

Standardem bude nová, bezpečná lithium-železo-fosfátová (LFP) baterie Blade v konfiguraci CTP, tedy s články instalovanými do baterie rovnou, bez modulů. Podporovaná je 800V architektura, umožňující efektivnější provoz a rychlejší nabíjení, výrobce uvádí za ideálních podmínek až 145 km za 5 minut. Standardem je rovněž tepelné čerpadlo, které by mělo zimní dojezd prodloužit až o 10 %. Dojezd by měl činit až 965 km podle NEDC (lze tedy očekávat reálných více než 700 km), nejvýkonnější verze pohonu zvládne zrychlit z klidu na 96 km/h za 2,9 s.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze