BYD Juan Plus. Nožové baterie a nová platforma v praxi

BYD Juan Plus. Nožové baterie a nová platforma v praxi
Fotografie: BYD
  • Na autosalonu Chengdu Motor Show se představil nástupce modelu BYD Juan
  • Jde o druhý model na inovativní platformě BYD 3.0
  • Přináší nožové LFP baterie a další inovace

Nástupce nepříliš atraktivního modelu Juan vyrostl do všech stran (kromě výšky), nyní měří 4 455 × 1 875 × 1 615 mm (D׊×V) a plně vytěžil z výhod nové platformy BYD 3.0. Jde už o druhý model na ní postavený (první byl BYD Dolphin), avšak jako první dostal nový, vlastní operační systém a také plně integrovaný poháněcí modul 8-in-1. Standardem se nově stává tepelné čerpadlo. To je souhrn důvodů, proč by si na tento vůz měla dát pozor nejen domácí, ale i evropská konkurence.

Ani další parametry totiž nejsou vůbec špatné; standardní verze s baterií o kapacitě 50,12 kWh (nespecifikováno, zda netto/brutto) má totiž ujet 430 km podle NEDC, dlouhodosahová (60,48 kWh) pak až 510 km. Přední kola pohání v obou případech stejný motor s výkonem 150 kW (204 k) a 310 Nm, shodná je i nejvyšší rychlost 160 km/h. Standardní baterie váží 348 kg, vylepšená pak 402 kg. Zajímavé je, že se liší jejich energetická hustota, a to konkrétně s hodnotami 140 oproti 150 Wh/kg.

Jde o výrazně lepší hodnoty než u předchůdce, který se nyní doprodává. Ceny novinky zatím neznáme, podle insideevs.com by se neměly příliš lišit od předchůdce, který začíná na 118 800 juanech (397 000 Kč).

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze