Ještě před oficiálním vstupem značky BYD na český trh jsem měl příležitost krátce vyzkoušet Sealion 7 v okolí Londýna. Tento vůz s karoserií SUV-coupé je plně elektrickým crossoverem střední třídy. Tehdy jsem se ale musel více soustředit na to, abych se ve Velké Británii držel ve správném jízdním pruhu nebo nezamířil do kruhového objezdu v protisměru, takže mé dojmy z auta samotného byly značně omezené. Teď, po oficiálním oznámení příchodu značky BYD na český trh, jsem dostal možnost Sealion 7 znovu vyzkoušet, tentokrát přímo v pražských ulicích.
Technické parametry BYD Sealion 7 Excellence AWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 830 × 1 925 × 1 620 mm, 2 260 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 390 kW, 530 koní, točivý moment: 690 Nm |
Baterie | 93 kWh (91,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 230 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,9 kWh / 100 km, dojezd: 502 km |
Cena od | 1 415 000 Kč |
Technické parametry
BYD Sealion 7 je postaven na plně elektrické platformě s 800V architekturou, ale podle udávaného proudu to vypadá na napětí spíše okolo 650 V. Nabíjecí výkon ale činí solidních 230 kW, což je sice méně než u některých konkurenčních elektromobilů (např. od Hyundai Motor Group nebo Audi a Porsche), ale stále jde o slušný výsledek. Jak vypadá nabíjecí křivka, jsem zatím neměl možnost vyzkoušet, ale to těším se, až ji při plnohodnotném testu prověříme. Baterie má celkovou kapacitu 91,3 kWh, přičemž ta využitelná je přibližně 82,5 kWh. Jedná se o tzv. nožovou baterii s technologií LFP, která je známá vysokou bezpečností – tyto baterie jsou považovány za téměř nehořlavé. Zajímavé je i to, že je vůz vybaven i technologií V2L a dokáže poskytnout až 3,3 kW.
Výkon u testovaného modelu dosahuje až 530 koní a jde o verzi s pohonem všech kol a dvěma motory. Zadokolka má samozřejmě výkon nižší, avšak nabízí větší dojezd. U výkonnější varianty dosahuje maximální rychlost úctyhodných 215 km/h, což je na elektromobil velmi dobré. Zrychlení na stovku pak zvládne za 4,5 s, což má i uvedené na zádi vozu pod označením modelu.
Interiér působí solidně
Musím uznat, že interiér na mě působí velmi solidně, což je u čínské automobilky příjemné překvapení. Většina ploch je pokryta tzv. veganskou kůží, což je trend, kterým se dnes chlubí mnoho výrobců. Sedačky jsou z perforované syntetické kůže, přičemž nabízejí slušné boční vedení a pohodlí. Nicméně musím přiznat, že bych ocenil mírně užší boční vedení – to ale samozřejmě záleží na individuálních preferencích.
Podaří se čínskému BYD dobýt Evropu s novinkou Sealion 7?
Design interiéru má několik nezvyklých prvků. Jedním z nich je tvar výplní dveří a umístění klik. Jsou poměrně vysoko a horizontálně, což se může zdát neobvyklé, ale věřím, že si na to rychle zvyknete. Dalším detailem, který stojí za zmínku, je široký středový tunel. Obsahuje prostor pro odkládání dvou telefonů, přičemž jedno místo nabízí bezdrátové nabíjení včetně chlazení telefonu, což oceňuji. Na druhou stranu, kvůli tomuto řešení trochu chybí prostor pro pravé koleno řidiče, což je omezení, které by zejména v elektromobilu nemuselo být nutné.
Jak a za kolik jezdí?
Jízda s BYD Sealion 7 je příjemná, ačkoliv jsem měl v Praze k dispozici jen krátkou trasu. Tentokrát se mi podařilo vynulovat palubní počítač a sledovat městskou spotřebu, která se pohybovala mezi 17,9 až 18,1 kWh/100 km. Venku bylo přibližně 11 °C, ale slunečno, což znamenalo, že klimatizace spíše chladila, než vytápěla. Po většinu času jsem se pohyboval rychlostí výrazně pod 50 km/h, což odpovídá běžnému pražskému provozu.

Příjemně mě překvapilo naladění podvozku a celková kultivovanost jízdy. Sealion 7 působí spíše komfortně. Nicméně, vzhledem k omezenému času budu muset další dojmy, zejména z dynamiky a řízení na delších trasách, vyzkoušet při běžném testu. Na to pár kilometrů po Praze nestačí.
BYD neskrývá ambice v Evropě
Sealion 7 na mě udělal dobrý první dojem. BYD ukazuje, že si chce na evropském trhu získat své místo, zejména solidním technickým zpracováním a použitím moderních technologií. Interiér působí promyšleně, i když malé detaily, třeba širší středový tunel, by mohly být lépe přizpůsobeny evropským řidičům. Chytrým detailem pak je například otočný středový displej, který si můžete natočit horizontálně i vertikálně. Zkrátka každý tak, jak mu to vyhovuje.
Celkově vůz nabízí velmi dobrý poměr výkonu, prostoru, zpracování a ceny. Ta začíná na 1 198 000 Kč u základní verze Comfort s pohonem zadních kol, prostřední verze již má pohon všech kol a stojí 1 326 000 Kč. Vrcholnou Excellence AWD koupíte za 1 415 000 Kč. Jak se BYD Sealion 7 líbí vám? Rádi si v komentářích přečteme, co na toto auto říkáte a jestli byste si ho za tyto ceny koupili.
Foto: BYD a Marek Tomíšek, fDrive.cz
MG nový HS HEV je taky dražší, jak Evropská konkurence...dokonce i RAV4 jde koupit levněj...