😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
BYD Sealion 7 Excellence AWD
test

BYD Sealion 7 Excellence AWD

První jízdní dojmy v Česku
20

Čínská automobilka BYD vstupuje na český trh a jedním z modelů, které tu začne prodávat, je elektrický crossover BYD Sealion 7. Po předchozí kratičké projížďce okolo Londýna jsme měli možnost jej lépe prověřit i v Praze s volantem na správné straně.

Ještě před oficiálním vstupem značky BYD na český trh jsem měl příležitost krátce vyzkoušet Sealion 7 v okolí Londýna. Tento vůz s karoserií SUV-coupé je plně elektrickým crossoverem střední třídy. Tehdy jsem se ale musel více soustředit na to, abych se ve Velké Británii držel ve správném jízdním pruhu nebo nezamířil do kruhového objezdu v protisměru, takže mé dojmy z auta samotného byly značně omezené. Teď, po oficiálním oznámení příchodu značky BYD na český trh, jsem dostal možnost Sealion 7 znovu vyzkoušet, tentokrát přímo v pražských ulicích.

Technické parametry BYD Sealion 7 Excellence AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 830 × 1 925 × 1 620 mm, 2 260 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon390 kW, 530 koní, točivý moment: 690 Nm
Baterie93 kWh (91,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 230 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,9 kWh / 100 km, dojezd: 502 km
Cena od1 415 000 Kč

Technické parametry

BYD Sealion 7 je postaven na plně elektrické platformě s 800V architekturou, ale podle udávaného proudu to vypadá na napětí spíše okolo 650 V. Nabíjecí výkon ale činí solidních 230 kW, což je sice méně než u některých konkurenčních elektromobilů (např. od Hyundai Motor Group nebo Audi a Porsche), ale stále jde o slušný výsledek. Jak vypadá nabíjecí křivka, jsem zatím neměl možnost vyzkoušet, ale to těším se, až ji při plnohodnotném testu prověříme. Baterie má celkovou kapacitu 91,3 kWh, přičemž ta využitelná je přibližně 82,5 kWh. Jedná se o tzv. nožovou baterii s technologií LFP, která je známá vysokou bezpečností – tyto baterie jsou považovány za téměř nehořlavé. Zajímavé je i to, že je vůz vybaven i technologií V2L a dokáže poskytnout až 3,3 kW.

Výkon u testovaného modelu dosahuje až 530 koní a jde o verzi s pohonem všech kol a dvěma motory. Zadokolka má samozřejmě výkon nižší, avšak nabízí větší dojezd. U výkonnější varianty dosahuje maximální rychlost úctyhodných 215 km/h, což je na elektromobil velmi dobré. Zrychlení na stovku pak zvládne za 4,5 s, což má i uvedené na zádi vozu pod označením modelu.

Interiér působí solidně

Musím uznat, že interiér na mě působí velmi solidně, což je u čínské automobilky příjemné překvapení. Většina ploch je pokryta tzv. veganskou kůží, což je trend, kterým se dnes chlubí mnoho výrobců. Sedačky jsou z perforované syntetické kůže, přičemž nabízejí slušné boční vedení a pohodlí. Nicméně musím přiznat, že bych ocenil mírně užší boční vedení – to ale samozřejmě záleží na individuálních preferencích.

Podaří se čínskému BYD dobýt Evropu s novinkou Sealion 7?

Design interiéru má několik nezvyklých prvků. Jedním z nich je tvar výplní dveří a umístění klik. Jsou poměrně vysoko a horizontálně, což se může zdát neobvyklé, ale věřím, že si na to rychle zvyknete. Dalším detailem, který stojí za zmínku, je široký středový tunel. Obsahuje prostor pro odkládání dvou telefonů, přičemž jedno místo nabízí bezdrátové nabíjení včetně chlazení telefonu, což oceňuji. Na druhou stranu, kvůli tomuto řešení trochu chybí prostor pro pravé koleno řidiče, což je omezení, které by zejména v elektromobilu nemuselo být nutné.

Jak a za kolik jezdí?

Jízda s BYD Sealion 7 je příjemná, ačkoliv jsem měl v Praze k dispozici jen krátkou trasu. Tentokrát se mi podařilo vynulovat palubní počítač a sledovat městskou spotřebu, která se pohybovala mezi 17,9 až 18,1 kWh/100 km. Venku bylo přibližně 11 °C, ale slunečno, což znamenalo, že klimatizace spíše chladila, než vytápěla. Po většinu času jsem se pohyboval rychlostí výrazně pod 50 km/h, což odpovídá běžnému pražskému provozu.

BYD Sealion 7 Excellence AWD

Příjemně mě překvapilo naladění podvozku a celková kultivovanost jízdy. Sealion 7 působí spíše komfortně. Nicméně, vzhledem k omezenému času budu muset další dojmy, zejména z dynamiky a řízení na delších trasách, vyzkoušet při běžném testu. Na to pár kilometrů po Praze nestačí.

BYD neskrývá ambice v Evropě

Sealion 7 na mě udělal dobrý první dojem. BYD ukazuje, že si chce na evropském trhu získat své místo, zejména solidním technickým zpracováním a použitím moderních technologií. Interiér působí promyšleně, i když malé detaily, třeba širší středový tunel, by mohly být lépe přizpůsobeny evropským řidičům. Chytrým detailem pak je například otočný středový displej, který si můžete natočit horizontálně i vertikálně. Zkrátka každý tak, jak mu to vyhovuje.

Celkově vůz nabízí velmi dobrý poměr výkonu, prostoru, zpracování a ceny. Ta začíná na 1 198 000 Kč u základní verze Comfort s pohonem zadních kol, prostřední verze již má pohon všech kol a stojí 1 326 000 Kč. Vrcholnou Excellence AWD koupíte za 1 415 000 Kč. Jak se BYD Sealion 7 líbí vám? Rádi si v komentářích přečteme, co na toto auto říkáte a jestli byste si ho za tyto ceny koupili.

Foto: BYD a Marek Tomíšek, fDrive.cz

byd-sealion-7
Klady
  • výborná dynamika
  • komfortní podvozek
  • prostorný interiér
  • solidní zpracování
Zápory
  • široký středový tunel
  • absence pádel pod volantem
Diskuze ke článku
Karel Marel
Karel Marel
Pokud se budou chtit prosadit, tak budou muset jit cestou mnohem mensi ceny. Takle to neni zajimave.
Petr Štěpánek
Petr Štěpánek
Půl mega dolů a bude to trhák .... možná, takhle ..... proč by to někdo kupoval za tyhle prachy, když číňan chrlí nové modely co rok, takže servis atd. atd.
Dini Dini
Dini Dini
Takhle to dělal Ford dřív taky. Oni na nový model napálili neuvěřiteln ceník, na dealerství dali z fleku 30% slevu, ale ofiko ceník byl vysoko a zajišťoval nádech něčeho víc. Po nějaké době snížili i ceník a s prodeji se roztrhl pytel.

MG nový HS HEV je taky dražší, jak Evropská konkurence...dokonce i RAV4 jde koupit levněj...
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: včera 10:15
Za mě je BYD stále pozadu za Evropou, jak v software tak v parametrech nabíjení a spotřeby. Myslím si, že jim za pár let zbudou z těch investic v EU jenom oči pro pláč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze