Všichni do Norska! Nejnověji se tam vydal za štěstím i čínský BYD

1
Všichni do Norska! Nejnověji se tam vydal za štěstím i čínský BYD
Fotografie: BYD
  • Norsko nepřestává lákat nové a nové výrobce elektromobilů
  • Skrz tamější trh se chtějí etablovat v Evropě i čínské značky
  • Po exkluzivním NIO se tam aktuálně chystá lidovější BYD

Značka BYD má za sebou velkou oslavu. Vyrobila už totiž celkem milion nabíjecích aut a prezentuje se jako největší světový výrobce elektromobilů (co na to asi říká Tesla, která zřejmě vyrobí milion aut jen letos?). A zároveň se pochlubila dalším úspěchem, prezentovaným jedničkou a nulami, byť je těch nul v tomto případě méně. Podařilo se jí totiž odeslat do Norska, které čím dál častěji slouží jako vstupní brána na evropský elektromobilní trh, prvních sto elektrických SUV BYD Tang. Tradičně patetičtí čínští představitelé tento akt označili za „začátek evropského snu“, v jehož rámci by rádi ještě letos ve Skandinávii prodali celkem 1 500 aut. První z nich by měla k zákazníkům dorazit ve třetím čtvrtletí 2021, otázkou zůstává, zda bude BYD rychlejší než NIO, které se současně snaží rovněž do Norska proniknout, případně Xpeng s podobnými ambicemi.

BYD Tang přiváží inovativní lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie s architekturou CTP, tedy bez jednotlivých modulů. Zamíří mezi SUV střední třídy, kam přiváží pozoruhodné parametry: 380 kW (517 k) / 660 Nm, zrychlení 0–100 km/h za 4,6 s a baterii 86,4 kWh. Podle NEDC dojede 505 km a nabíjet se umí nejvyšším příkonem 110 kW (DC), případně 7 kW AC.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Takže praktický dojezd 310 km spotřeba 28 kW/h na 100 km. No nekupte to.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze