O velkolepých plánech čínské automobilky jsme vás již informovali. Chce na evropský trh nejen vstoupit, ale rovnou jej i změnit úrovní nabízených služeb a také oprášením staronového konceptu vyměnitelných baterií. Nicméně i čínský výrobce přecenil pružnost evropských schvalovacích orgánů a původně ohlášený červencový termín se ukázal jako příliš optimistický. V tuto chvíli už má nicméně schvalovací kolečko za sebou a vypadá to, že v září 2021 čínské elektrické SUV Nio ES8 na norský trh opravdu vstoupí.
Zároveň získalo podle insideevs.com všechna povolení k prodeji po celé Evropské unii a zemích, které jsou s ní v úzkém kontaktu, jako je třeba právě Norsko. Jde o další značku z Říše středu po automobilkách Xpeng, BYD a Aiways, které se tento důležitý mezník podařilo prolomit. Pro Nio je ještě mnohem zásadnější, protože oproti jmenovaným konkurentům nepatří k masovým výrobcům a modelu ES8 se i na téměř bezedném domácím trhu prodalo za prvních pět letošních měsíců zanedbatelných 7 451 kusů. Přidat několik tisíc zářezů z Evropy by se tedy více než hodilo, nemluvě o referencích.
Poslední chybějící povolení přišlo od evropské nezávislé testovací laboratoře baterií EWVTA, sídlící v litevském Vilniusu. V tuto chvíli už tedy nic nebrání evropské expanzi. Které trhy se dočkají, není v tuto chvíli jasné, ale přinejmenším zpočátku dostanou přednost ty velké s velkou podporou elektromobility.