Nio uvedlo v Norsku SUV ES8 a otevřelo první Nio house

3
Nio uvedlo v Norsku SUV ES8 a otevřelo první Nio house
Fotografie: Nio
  • Značka chce v Norsku budovat zatím nejkomplexnější ekosystém
  • O zákazníky se chce starat nejen při prodeji a servisu
  • Místo nízkých cen láká na špičkové služby

Značka Nio dnes, tedy přesně 147 dní po oznámení vstupu na norský trh, zaznamenala přelom ve své historii. Nejenže oficiálně otevřela příjem objednávek na SUV Nio ES8, která jsou okamžitě k dispozici, ale především v Oslu otevřela zákazníkům a partnerům první Nio house. Zároveň zveřejnila oficiální záměr aktivovat službu BaaS (Battery as a Service, tedy pronájem baterií a jejich rychlou výměnu za nabité na speciálních stanicích). Nio chce vybudovat vlastní ekosystém, sestávající z prémiových služeb, nabíjecí a výměnnou infrastrukturu, digitální zážitky, lifestylové produkty a podporu vzniku uživatelské komunity. A zároveň buduje síť autorizovaných servisů. Je to zatím nejkomplexnější přístup, jaký která značka při tržním debutu zvolila.

Značka zvolila i originální formu komunikace se zákazníky. Vybrala si 200členný poradní sbor uživatelů, s nímž konzultovala finální podobu produktů a služeb, nabízených v Norsku. Jeho členové se také s předstihem svezli s novým SUV ES8. Výsledkem je například nabídka mobilních služeb pro uživatele a vyzvednutí i doručení vozu při servisu či dodání. Nio se také rozhodlo oprášit staronový koncept výměnných baterií. Služba, nazvaná BaaS, bude k dispozici za měsíční poplatek od 1 999 NOK (cca 5 000 Kč), který zahrne šest výměn plně nabité baterie měsíčně na první vybudované stanici v Lieru jihozápadně od Osla. Služba se bude zprvu týkat pouze verzí Signature Edition se 100kWh baterií, napřesrok se přidají i 75kWh (1 399 NOK/3 500 Kč měsíčně) a v roce 2023 se představí rovněž baterie s kapacitou 150 kWh. Stanic má do konce příštího roku v Norsku vyrůst celkem 20, později mají přibýt další. Zároveň má brzy vyrůst zázemí ve městech Stavanger, Bergen, Kristiansand a Trondheim.

Ceny 7sedadlového levnější provedení začínají na částce 519 000 NOK (1 313 000 Kč) se službou BaaS, přičemž lze volit, zda si platit za menší, či větší baterii. Kdo si objedná vůz bez BaaS, stane se vlastníkem baterie a zaplatí od 609 000 NOK (1 541 000 Kč) za verzi se 75 kWh, případně 679 000 NOK (1 718 000 Kč) za 100 kWh. Příplatek za vyšší výbavovou linii Signature Edition činí 80 000 NOK (202 000 Kč), za šestimístnou verzi pak 10 000 NOK (25 300 Kč). Vůbec nejdražší verze včetně větší baterie tedy vyjde na 769 000 NOK (1 946 000 Kč). V ceně je záruka 6 let/150 000 km, domácí wallbox, dvě výměny baterie zdarma, 200 kWh měsíčně a navíc datový paušál 8 GB/měsíc po dobu šesti let. Kdo objedná do března 2022, stane se tzv. pionýrem a dostane 15 GB a šest výměn baterie/600 kWh měsíčně, pravidelný servis zdarma na 60 000 km a čtyři odvozy a dovozy za čtyři roky.

Nio house v Oslu sídlí na největším bulváru města, vedoucím od královského paláce na hlavní vlakové nádraží. Slouží jako menší, intimnější a luxusnější obdoba autosalonu. Je rozdělen na sedm funkčních prostor – kavárnu, hernu, galerii, obývací kout, fórum, laboratoř a knihovnu.

Interiér Nio house dostal na starost kvalitní designér
Související články
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Ano model BaaS mi přijde skvělý, jednak s ním končí dohady o životnosti baterie a jednak se auta dostávají na přijatelnější cenu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze