Je to úplně nová situace. Čína dobývá Evropu poprvé z pozice prémiového výrobce, aniž by v tom hrálo roli know-how, lacino získané právě v Evropě. Značka Nio začala, stejně jako řada konkurentů, na štědrém norském trhu, nyní se ale chystá do samotné bašty evropského automobilového průmyslu. Podle cnevpost.com totiž automobilka s teprve sedmiletou historií odhalila své plány na dobytí německého trhu.
Tam totiž vstoupí v posledním čtvrtletí 2022, ovšem nikoliv s luxusním SUV ES8, které se právě začíná prodávat v Norsku, ale s ambiciózním sedanem ET7. Ten se tou dobou podívá i do Norska, ovšem Němci si na ES8 ještě počkají. A všichni pak mohou očekávat zatím neupřesněný příchod menších, levnějších modelů ES6 a EC6. Nio ET7 nabízí impresivní parametry, obří baterii s až 150 kWh, luxusní interiér a pokročilou výbavu, v první řadě systém NAD (Nio Autonomous Driving), tedy autonomní jízdu mezi zadanými body. Ten zatím nenajdete v žádném jiném modelu značky. Nechybí výkonný senzorický systém Aquilla s celkem 33 snímači a počítačem Adam se čtyřmi čipy NVIDIA Orin.
Automobilka tvrdí, že se tak rozhodla na základě silné německé poptávky po sedanu ET7 a dodává, že je připravena budovat vývojové a výrobní zázemí přímo na starém kontinentu. Headhunting už začal a není vyloučeno ani jednání s místními automobilkami o využití případných volných kapacit k produkci vozů Nio. Podobný scénář provázelo evropské dobývání čínského trhu před čtvrt stoletím. Evropské automobilky při něm předávaly cenné know-how do nenasytných čínských rukou plnými hrstmi. Budeme se teď učit stavět auta my od Číňanů?
Technické parametry NIO ET7 150 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm |
Baterie | 150 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 1 000 km |
Cena od |