Nio slaví 200 000 vyrobených aut. Čínská pohádka se stává skutečností

3
Nio slaví 200 000 vyrobených aut. Čínská pohádka se stává skutečností
Fotografie: Nio
  • Uměle vytvořená prémiová značka existuje teprve čtyři roky
  • Dosáhla řady pozoruhodných úspěchů a daří se jí i v Evropě

Všechno to zní konzervativnímu Evropanovi přinejmenším neuvěřitelně. V listopadu 2014 byla u zeleného stolu založena značka Nio a začala budovat komunitu uživatelů malých sdílených elektromobilů. Jenže ty rychle vyrostly, spolu se svými uživateli. Takže už v prosinci 2017 svět spatřil podobu luxusního sedmisedadlového elektrického SUV , tou dobou už vznikala v městě Che-fej (se svými pouhými 4,5 miliony obyvatel na čínské poměry středně velkém) továrna, která zahájila v květnu 2018 produkci. A od té doby přišla nová platforma a přibývaly nové modely. Kromě ES8 také ET7, ET5 a ES7. Letos přibudou ještě ES8, ES6 a EC6. A počítadlo už dosáhlo čísla 200 000, což je na novou prémiovou značku moc pěkné číslo. Hlavně když druhých sto tisíc přibylo za jediný rok a tempo se dále rychle zvyšuje.

To není vše; značka už vloni úspěšně vstoupila přes Norsko do Evropy a na obou kontinentech staví nejen své luxusní Nio butiky, ale také výměnné stanice baterií. Ještě letos vznikne jen v Číně nejméně sto butiků a 50 stanic. Ano, stále se bavíme o automobilce, která před necelými čtyřmi roky vyrobila první velkosériové auto. Zároveň chystá vstup na německý, dánský a švédský trh + stavbu druhé továrny. A také míní meziročně více než zdvojnásobit investice do výzkumu a vývoje, jimž se bude do konce roku 2022 věnovat 9 000 lidí.

Jakpak by asi podobný příběh vypadal v Evropě? Mohl by se vůbec odehrát, případně kolik let by trval?

Technické parametry NIO ET7 150 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm
Baterie150 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 1 000 km
Cena od
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
ET7 podle toho co jsem četl, plné skvělých technologií. Výměnné baterie, kdy člověk platí jen pronájem, je podle mě dokonalý argument proti české maniodepresivní otázce, jak dlouho vydrží baterie.
Jozef Droblenka
Jozef Droblenka
jj.. a akcie nio padaji a padaji a padaji...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze