Všechno to zní konzervativnímu Evropanovi přinejmenším neuvěřitelně. V listopadu 2014 byla u zeleného stolu založena značka Nio a začala budovat komunitu uživatelů malých sdílených elektromobilů. Jenže ty rychle vyrostly, spolu se svými uživateli. Takže už v prosinci 2017 svět spatřil podobu luxusního sedmisedadlového elektrického SUV , tou dobou už vznikala v městě Che-fej (se svými pouhými 4,5 miliony obyvatel na čínské poměry středně velkém) továrna, která zahájila v květnu 2018 produkci. A od té doby přišla nová platforma a přibývaly nové modely. Kromě ES8 také ET7, ET5 a ES7. Letos přibudou ještě ES8, ES6 a EC6. A počítadlo už dosáhlo čísla 200 000, což je na novou prémiovou značku moc pěkné číslo. Hlavně když druhých sto tisíc přibylo za jediný rok a tempo se dále rychle zvyšuje.
To není vše; značka už vloni úspěšně vstoupila přes Norsko do Evropy a na obou kontinentech staví nejen své luxusní Nio butiky, ale také výměnné stanice baterií. Ještě letos vznikne jen v Číně nejméně sto butiků a 50 stanic. Ano, stále se bavíme o automobilce, která před necelými čtyřmi roky vyrobila první velkosériové auto. Zároveň chystá vstup na německý, dánský a švédský trh + stavbu druhé továrny. A také míní meziročně více než zdvojnásobit investice do výzkumu a vývoje, jimž se bude do konce roku 2022 věnovat 9 000 lidí.
Jakpak by asi podobný příběh vypadal v Evropě? Mohl by se vůbec odehrát, případně kolik let by trval?
Technické parametry NIO ET7 150 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm |
Baterie | 150 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 1 000 km |
Cena od |