Je tu nová doba. Čínská auta excelují v evropských crashtestech. Další je Nio ET7

Je tu nová doba. Čínská auta excelují v evropských crashtestech. Další je Nio ET7
Fotografie: Euro NCAP
  • Po loňském zisku pěti hvězdiček v Euro NCAP pro Nio ES8 si stejné skóre připsalo i Nio ET7
  • Hodnocení 91 % za ochranu dospělých je jedním z nejlepších skóre ve své třídě
  • Maximum si Nio odnáší i z nově zřízené kategorie Green NCAP

Vstup značky Nio na evropský trh se koná se vším všudy, takže nesmějí chybět ani nárazové zkoušky Euro NCAP, které slouží kromě jiného i jako skvělý marketingový nástroj (pokud dopadnou dobře, pochopitelně). A v nich velký sedan Nio ET7 zazářil, když v žádné kategorii neselhal a těžil ze špičkové bezpečnostní výbavy. V řadě ohledů, například v ochraně dětí v dětských sedačkách, dokonce testovací figuríny ochránil tak, že všechna testovaná pole zůstala zelená, tzn. s nejnižším rizikem zranění. Body se odepisovaly pouze za absenci úchytů Isofix na spolujezdcově sedadle.

Jedinou slabinou byl náraz se 40% přesazením do deformovatelné bariéry, kdy skelet vozu směrem k podélné ose kolaboval více, než bylo zdrávo; 5 ze 42 testovacích polí bylo označeno jako slabé, tedy druhé nejhorší hodnocení. Dále řidičův hrudník při bočním nárazu vykázal průměrné zatížení, tedy třetí stupeň z pěti. Ochrana sraženého chodce vykázala obvyklé slabiny v podobě tvrdých míst na všech okrajích kapoty a A-sloupků, ovšem prostřední část přídě je naopak téměř celá zelená. Radit vám, abyste chodce nabírali prostředkem auta, samozřejmě nebudeme, ale pokud by se to někdy stalo, právě v tomto místě má velmi dobrou šanci vyváznout nezraněný.

Ochrana tzv. zranitelných účastníků silničního provozu nezavdala důvod ke kritice, jediným slabší místem je ochrana chodce při couvání ohodnocená opět třetím stupněm z pěti. Stejné skóre si vysloužil i asistent jízdy v pruzích. Naopak funkčnost samočinného brzdění před překážkou nevykázala jedinou slabinu a hodnocení všech jednotlivých disciplín je jednotvárně zelené. Hodnoticí komise vyřadila z celkového výsledku automatický omezovač rychlosti, protože při testech vykázal velmi malou přesnost. Výrobce však ihned zareagoval a slíbil rychlou nápravu v podobě vylepšeného softwaru.

Skelet kabiny zůstal při všech nárazech stabilní, velmi dobře si poradil i s oběma bočními kolizemi

Technické parametry NIO ET7 Long (100 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm
Baterie100 kWh (90 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 580 km
Cena od2 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze