Slevy nejsou zadarmo. Dongfeng Box pohořel v nárazových testech

2
Slevy nejsou zadarmo. Dongfeng Box pohořel v nárazových testech
Fotografie: Euro NCAP
  • V soupisce výsledků nárazových testů se po delší době objevily pouhé tři hvězdy
  • Vysloužil si je čínský subkompakt Dongfeng Box za kolaps kritických ochranných struktur
  • Jejich výsledkem by bylo zvýšené riziko vážného zranění řidiče při čelním nárazu

Při výběru auta čínské značky je stále třeba ostražitost. Rozdíly mezi konstrukční úrovní jendnotlivých výrobců jsou značné a státní automobilka Dongfeng zjevně nepatří mezi ty lepší. Při nárazových testech čtyřmetrového Dongfengu Box z roku 2024 totiž odborníci z Euro NCAP zjistili na dnešní dobu nezvykle špatné výsledky některých zkoušek. A jejich příčiny je nutno hledat v konstrukčních i výrobních metodách. Při standardním, přesazeném čelním nárazu do deformovatelné bariéry totiž zkolaboval A-sloupek vinou špatné kvality bodových svárů. Navíc se čelní airbag nenafoukl dost na to, aby zabránil kontaktu testovací figuríny s volantem a konstrukce palubní desky ohrožovala nohy posádky. Kolenní airbagy chybí a navíc se po nárazu neodemkly dveře. Výsledek? Zvýšené riziko zranění stehen řidiče i spolujezdce a ridičova hrudníku. Dobře by nedopadl ani hrudník cestujícího vzadu při celoplošném nárazu do pevné bariéry.

Debaklem skončilo i hodnocení rizika přepadnutí řidiče při bočním nárazu na opačnou stranu. Vůz není vybaven centrálním airbagem ani žádnými účinnými zábranami a rizika pro řidiče jsou v takové situaci maximální. Celkové hodnocení ochrany dospělé posádky tak dosáhlo podprůměrných 69 %, ještě hůře by dopadl sražený chodec nebo cyklista, kde si jejich ochrana zasloužila jen 67 %. Vysokému riziku by byly vystaveny zejména pánev a stehenní kost, případně hlava, pokud by dopadla na rám čelního okna. V ostatních dispciplínách si vůz vedl lépe a třeba ochrana dětí byla oceněna na solidních 81 %.

Vybavení bezpečnostními asistenty přineslo automobilce 77 %, body se strhávaly za absenci aktivní kapoty, ochrany projíždějících cyklistů a hlídání okolí auta při couvání.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Boční náraz na sloup je rozhodně lepší než u většiny jiných aut a ani tu deformaci zepředu nevidím...kdo ví co to je za haluz...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze