Leapmotor B10 získal maximálních pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

 Leapmotor B10 získal maximálních pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Model B10 dostal v ochraně posádky 37,3 bodu ze 40 možných
  • Elektrické SUV si vedlo velmi dobře taktéž v ochraně dětí
  • Novinka ukázala, že plní přísné bezpečnostní standardy

Nové elektrické SUV Leapmotor B10 dosáhlo maximálního hodnocení v náročných bezpečnostních testech Euro NCAP. Tento výkon představuje další výrazný krok při cestě značky Leapmotor na evropské trhy a dokládá její schopnost plnit a překonávat nejpřísnější lokální bezpečnostní limity. Čerstvě uvedené SUV Leapmotor B10 kombinuje pokročilou technologii elektromobilů s bezpečností světové úrovně a dokládá závazek společnosti Leapmotor vůči evropským zákazníkům. Zisk plného hodnocení v Euro NCAP představuje pro Leapmotor významný moment a podtrhuje její snahu nabízet technicky dotažené a cenově dostupné modely, které plní světové bezpečnostní standardy.

V sekci „ochrana dospělých pasažérů“ si SUV Leapmotor B10 odneslo skóre 93 %, když získalo 37,3 bodů ze 40 možných – ochrana při čelním nárazu je příkladná a za ochranu při nárazech z boku získal tento model maximální počet bodů. Model B10 prokázal v testech Euro NCAP vynikající strukturální integritu. Prostor pro cestující zůstal stabilní při čelních nárazech s částečným překrytím a zaručil perfektní ochranou kolen a stehen pasažérů na obou předních sedadlech. Testy čelního nárazu do pevné bariéry přes celou šířku vozu prokázaly vysokou míru ochrany řidiče i cestujících vzadu. Při bočních nárazech do pevné bariéry a bočních nárazech do sloupu dosáhl Leapmotor B10 maximálního počtu bodů.

Leapmotor B10 získal vysoké hodnocení 93 % taktéž v kategorii „ochrana dětí“, když dosáhl na 46,0 bodů ze 49 možných. Míra ochrany se hodnotila pomocí figurín 6 a 10letých dětí, kdy Leapmotor B10 získal maximální body při čelním nárazu s částečným překrytím i při bočním bariérovém nárazu. Sledovala se také spolehlivost ukotvení dětských sedaček ISOFIX/i-Size a systémů detekce dětských pasažérů. Při hodnocení míry ochrany ostatních účastníků provozu dosáhl model B10 hodnocení 84 %, k čemuž přispěly především pokročilé systémy autonomního nouzového brzdění, které reagují na chodce, cyklisty a motocyklisty, včetně systému prevence před zraněním cyklisty otevřenými dveřmi.

Při hodnocení bezpečnostních asistentů získal Leapmotor B10 85 %, resp. 15,4 bodu z 18 možných za vyspělé systémy, jako je např. inteligentní tempomat, asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo systém varování řidiče při únavě či nepozornosti. Dobře obstál i systém autonomního nouzového brzdění (AEB) při sledování jeho funkcí v závislosti na chování okolních řidičů, resp. jejich vozidel. Výsledky modelu B10 v testech Euro NCAP jsou dokladem závazku značky nabízet evropským zákazníkům bezpečná, udržitelná a inteligentní řešení mobility.

Technické parametry Leapmotor B10 PRO

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 515 × 1 885 × 1 655 mm, 1 780 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 240 Nm
Baterie56,2 kWh (55 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 361 km
Cena od690 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze