Leapmotor T03
test

Leapmotor T03

Městský, dostupný, praktický?

Dnes si nový elektrický vůz pořídíte už za cenu pod hranicí půl milionu korun. Leapmotor T03 je jedním z modelů, které tuto cenovou bariéru prolomily. Jak se tento malý elektromobil určený pro městský a příměstský provoz osvědčil v testu?

Leapmotor T03 startuje na ceně 470 tisíc korun a jediné, za co si můžete připlatit, je barva. Testované provedení vychází na 485 tisíc korun a přitom nabídne dojezd až 265 kilometrů ve městě dle WLTP či panoramatické střešní okno. Je jen 3,62 m dlouhý Leapmotor T03 tak zajímavý, jak se na první pohled zdá?

Technické parametry Leapmotor T03 70 kW

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 620 × 1 652 × 1 577 mm, 1 200 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon70 kW, 95 koní, točivý moment: 158 Nm
Baterie41,3 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 48 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 265 km
Cena od470 000 Kč

Jelikož je v tomto segmentu i další zajímavá konkurence, stojí za to zmínit, že Leapmotor T03 je o 40 cm kratší než Dongfeng Box a o necelých 20 cm kratší než BYD Seagull. Zatímco nad hlavou budete mít prostoru více než dost, v jiných oblastech už to logicky není žádná hitparáda, ale jako vždy záleží na úhlu pohledu.

Leapmotor T03 může být ideální vůz na první rande. Znáte takovou tu filmovou scénku, jak se někdo protahuje v kině, aby následně mohl obejmout partnera? V interiéru T03 prolomíte ledy mnohem snáz, protože se budete velmi pravděpodobně dotýkat rameny se spolujezdcem ihned po nasednutí. A skutečně to nebude zásluhou hodin strávených v posilovně.

Stejně tak posezení vzadu není žádným synonymem komfortu a je vhodné spíše na kratší trasy. Dokonce bych se nebál pokárat T03 i za úhel otevírání dveří. Může být problém dokonce naložit větší dětskou sedačku nebo dítě. Na druhou stranu se děti mohou těšit na panoramatické okno o velikosti 107 cm nebo schopnost vozu zasunout zadní okénka až úplně dolů, což rozhodně chválím.

Nechybí samozřejmě ani uchycení Isofix, nicméně podlaha bohužel není kompletně plochá a ve střední části vystupuje, ačkoliv vpředu plochá je. Zavazadelník je poměrně hluboký, ale úměrný velikosti auta. V každém případě lze složením zadní lavice vykouzlit z 210 l objem 508 l.

Infotainment s integrovanou navigací

Pokud vám nevadí tvrdé, ale zato snadno omyvatelné plasty, budete s T03 spokojeni. Na druhou stranu jsem si po usednutí do vozu ihned vybavil již zmiňovaný Box nebo Seagull a musím říct, že u obou konkurenčních elektromobilů působí interiér hodnotněji, i když za cenu toho, že stojí zhruba o 10 procent víc.

U takto levného vozu bychom mohli pochválit třeba elektrická okénka s dojezdy nebo 10" displej s navigací, kterou je důležité zmínit, neboť T03 nepodporuje Apple CarPlay ani Android Auto, zrcadlení tak není možné. Většina řidičů to zřejmě vyřeší držákem na telefon. Nutno dodat, že i integrovaná navigace funguje relativně obstojně. Stejně tak jsem neměl problém s odezvou infotainmentu a jeho uspořádáním. Některé bezpečnostní systémy, například upozornění na překročení rychlosti, navíc stačí deaktivovat jen jednou a poté si vaši volbu zapamatují, takže na vás nebudou neustále pípat, což mnoho řidičů nepochybně ocení.

V systému také najdete pěkně vykreslenou spotřebu za každou individuální cestu, stejně jako dlouhodobou, nastavení světel i klimatizace a topení. Zvláštní je v tomto ohledu absence číselných hodnot – v zimě či v létě tak budete vycházet z pocitu, ale nastavit například 21 stupňů Celsia se vám nastavit nepovede. Topení či klimatizace se tak ovládá trochu zvláštně a je hlavně o vašem pocitu z teplotního komfortu, nikoliv o exaktní hodnotě.

Výtku mám také k posedu za volantem, kde budou trpět vyšší osoby. Ani mně se zde nesedělo příliš dobře, a to se mezi ně nepočítám. Důvodem je možnost posunout volant pouze nahoru a dolů. Většinu času jsem tak řídil mírně shrbený, což na kratší trasy nevadí, ale na delší cesty bych se s T03 kvůli tomuto spíše nevydal.

Samotný volant potažený syntetickou kůží se drží příjemně a obsahuje klasická fyzická tlačítka. Obrazovka před ním je pak základní „tablet“, který najdeme i u dalších menších městských vozítek a zobrazí vše důležité. Navíc vás nebude zbytečně oslňovat, což byl pro mě například velký problém u Dongfengu Box. Správně fungující automatické nastavení jasu tedy považuji za velké plus.

V sychravém počasí oceníte relativně rychlé odmlžování oken, ovšem když přijde na déšť, má T03 trochu mezery. Vpředu najdeme pouze jediný stěrač, který je podle mého názoru trochu neprakticky umístěn. Sloupky už samy o sobě nejsou zrovna tenké, při zatáčení se tak může docela snadno stát, že přes sloupek neuvidíte chodce na přechodu. Vzadu, navzdory tomu, že se nejedná o žádný liftback, schází stěrač úplně. T03 navíc neoslní ani výbavou, co se týče světel. Vpředu na vás čeká pouze denní LED svícení a zbytek obstarávají halogeny, které se na LEDky zkrátka nechytají. Při jízdě v noci také pro někoho mohou být až nepříjemně výrazné blinkry na zrcátkách, kterým se docela dobře daří oslňovat osoby sedící vpředu.

Dojezd a nabíjení adekvátní ceně?

Maximum v rámci nabíjecího výkonu činí 48 kW, palubní nabíječka má 7 kW. Využitelná kapacita LFP baterie činí 37,3 kWh. Během jízd převážně po městě a v rámci příměstského provozu, řekněme s 10 % z celkového mixu na dálnici, jsem dosáhl po ujetí 450 km spotřeby zhruba 14 kWh/100 km. Často jsem přitom skrze palubní počítač evidoval na kratších trasách v nižších rychlostech spotřebu okolo 12 až 13 kWh/100 km ve spíše sychravém počasí s teplotami mezi 10 a 15 stupni Celsia.

Leapmotor  T03

Zaznamenal jsem schopnost kompletně doplnit baterii za cca hodinu, ale 48 kW jsem nikdy nedosáhl, přičemž vynucení předehřevu baterie schází. Maximem v tomto případě bylo 40 kW, které se však držely v podstatě po celou jednu hodinu. Nabíjecí konektor je umístěn vpředu, což bude mnoha řidičům vyhovovat, AC kabel však budete vozit výhradně v zadní části vozu, protože „frunk“ byste hledali marně.

Co se týče jízdní dynamiky, nečekejte samozřejmě žádné zázraky, přesto je lepší než třeba u Dacie Spring. Maximální výkon elektromotoru činí 70 kW a společně se 158 Nm točivého momentu jsem byl schopen bez problémů plynule proplouvat provozem. Na dálnici jste pak omezeni na 130 km/h, přičemž na tachometru se mi podařilo dostat nejvýše na 140 km/h. Pokud umíte trochu řídit a v rámci nájezdu na dálnici využijete celou délku připojovacího pruhu, rozhodně nebudete nikoho omezovat nebo se cítit brzdou provozu.

Po každém zapnutí se také vůz automaticky uvede do režimu Eco, kdy jsem zpočátku obvykle přepínal na standardní režim, ale později jsem to kvůli velmi malému rozdílu neřešil. Rekuperaci nelze regulovat pádly pod volantem, ale její úroveň je tak akorát a zbytečně vás nezpomaluje tam, kde nechcete. Leapmotor T03 je také překvapivě vybaven asistenty, jako je adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu. Musím říct, že všechny fungují dobře. Dokonce ani asistent sledování únavy řidiče není příliš agresivní jako u některých jiných (čínských) vozidel a nebude vás nijak obtěžovat. Vůz lze mít pod kontrolou díky aplikaci, do které se mi podařilo zaregistrovat, ale ne už auto spárovat.

Zhodnocení

Konkurence v cenové hladině okolo půl milionu je skutečně velká. Pokud hledáte co nejlevnější elektromobil se slušnými užitnými hodnotami a třeba i něčím navíc v podobě velkého panoramatického okna či absence otravných jízdních asistentů, může být Leapmotor T03 určitě zajímavou volbou. Oproti konkurenci v podobě Boxu je pouze nutné počítat s menším prostorem, spíše spartanským interiérem a ve výsledku je nutné zmínit i o něco menší baterii.

Foto: Ioannis Papadopoulos, fDrive.cz

leapmotor-t03
Klady
  • panoramatická střecha a mnoho prostoru nad hlavou
  • v rámci segmentu slušná dynamika
  • snadná manévrovatelnost
Zápory
  • méně komfortní posed za volantem
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze