Nio samo své výrobky nazývá chytrými elektromobily. Co je na tom pravdy, se budou moci brzy přesvědčit zájemci v Dánsku, Německu, Nizozemsku a Švédsku. Právě na těchto čtyřech trzích, které prosluly vysokou podporou elektromobility, totiž Nio oficiálně zahájilo prodej. Vedle velkého SUV ES8, které se již nějakou dobu prodává v Norsku, dojde i na tři nové modely. Především velký a technologicky vyspělý sedan Nio ET7, který je v tuto chvíli již možné objednávat a dodávky budou zahájeny 16. října. Následovat bude i středně velký sedan ET5 (březen 2023) a středně velké SUV EL7 (leden 2023).
Prodejem aut to ale jen začíná. Nio totiž zároveň uvádí i balíček služeb, z nichž některé jsou pro evropské klienty novinkou. Kromě již několikrát anoncovaného systému výměnných baterií půjde o samotnou formu prodeje a dalších služeb, které se budou odehrávat v buticích umístěných zpravidla na velmi dobrých adresách. A v neposlední řadě o mimořádně flexibilní operativní leasing, který bude možné sjednat už od jednoho měsíce, přičemž maximální doba je stanovena na 60 měsíců.
Trakční baterii si do vozu Nio bude možné buď koupit, nebo pronajmout. Pro druhý případ bude ještě letos v Evropě postaveno 20 výměnných stanic baterií a napřesrok jich bude už celkem 120. Do roku 2025 pak má vzniknout mimo Čínu, kde je tento systém již v plném provozu, celkem 1 000 nových stanic, většina z nich v Evropě. Klient se smlouvou na pronájem přijede s vybitou baterií do výměnné stanice, která mu ji zcela automaticky za nízké jednotky minut vymění za nabitou. Celková doba operace nemá přesáhnout čas potřebný na natankování spalovacího auta.
Takže: kdo máte chuť podpořit závislost na čínských technologiích a poslat evropské peníze do Číny?
Ne..opravdu to není totéž když evropská fabrika a evropský vývoj něco montuje v Číně.