Čínská společnost hraje na absolutní jistotu, takže místo překotného budování nabíječek často na velmi obskurních místech, kterého jsme svědky u mnoha poskytovatelů, vybrala místo, které patří k těm nejfrekventovanějším. A navíc jej elektromobilisté už znají. První výměnná stanice Nio mimo Norsko, kde tento projekt již nějakou dobu intenzivně běží, totiž vznikne v jednom z nově vybudovaných schnelladeparků, tedy kapacitních nabíjecích hubů. A to rovnou v tom největším u dálnice A8 mezi Mnichovem a Stuttgartem, který už nyní poskytuje 60 přípojných bodů pro elektromobily. Volba místa není náhodná, právě v Mnichově totiž podle drehmoment.net vyroste jeden z prvních butiků Nio.
At the @SortimoGmbH Ladepark between Stuttgart and Munich, @NIODeutschland is constructing their very first non-Norway-European #batteryswap station!
— Felix Arthur • electricfelix (@electricfelix) September 3, 2022
Are you excited?!
⚡️⚡️⚡️#alwaysbeswapping?! https://t.co/bFeGWTkbG2
Zatím půjde o výměnnou stanici tzv. druhé generace schopnou nahradit prázdnou baterii plnou ve speciálním tunelu ne nepodobném myčce za zhruba čtyři minuty. Řidič v kabině si může tento čas krátit sledováním velkého displeje umístěného u oken auta. V plánu už je ale i třetí generace, která potřebný čas zkrátí pod tři minuty a příslušné manipulátory budou mít proměnnou délku tak, aby dokázaly obsloužit různé velikosti a typy baterií. V plánu je rovněž nabídnout výměny i třetím stranám, stejně jako používat jednotlivé stanice jako operativní úložiště energie pro veřejnou síť; na každé z nich se totiž nachází 12 trvale zapojených baterií. To vše by mělo pomoci vyrovnat značné náklady na budování stanic. Nio také představilo nabíjecí sloupek CCS s výkonem 500 kW.