Sasko hlásí první výměnnou stanici baterií. Nio pokračuje v jejich budování

2
Sasko hlásí první výměnnou stanici baterií. Nio pokračuje v jejich budování
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • V Německu funguje již 18 stanic pro rychlou výměnu trakčních baterií Nio
  • Umisťovány jsou poblíž strategických dálničních křižovatek
  • Nejnovější otevřela své pomyslné brány u Lipska

Automobilka Nio informovala prostřednictvím sociálních sítí, že v Evropě otevřela již 54 rychlovýměnných stanic trakčních baterií pro své elektromobily. Ty lze ve vybraných zemích koupit prostřednictvím sítě luxusních butiků od května 2021 a zvolit si buď nákup vlastní baterie, nebo její pronájem formou služby BaaS (Battery as a Service) s možností využívat služeb výměnných stanic. Na nich totiž trvá plně automatická výměna vybitého trakčního akumulátoru za nabití méně než pět minut, tedy čas, srovnatelný s tankováním spalovacího auta. Nejvíce je tato služba samozřejmě rozšířená v Číně, kde se počty stanic už dávno uvádějí čtyřmístnými čísly. V roce 2022 ovšem pronikla do Norska a odtamtud do dalších evropských zemí. Konkrétně do Švédska, Dánska, Nizozemska a Německa.


Právě v Německu se síť stanic rychle rozšiřuje a pokrývá důležité dálniční tahy tak, aby bylo možné přejet celou zemi jen s výměnami baterií. V severní polovině Německa je zatím frekvence nízká, to však aktuálně vylepšila osmnáctá německá stanice, čerstvě otevřená ve Schkeuditz, nedaleko křižovatky nejdůležitější německé dálnice A9 (spojující Berlín s Mnichovem) a A14 z Drážďan až k Meklenburskému zálivu Baltského moře mezi Rostockem a Kielem. Schkeuditz je de facto předměstí Lipska a v jeho katastru leží v mj. mezinárodní letiště Leipzig/Halle. O využití se tedy netřeba obávat.

Jedná se o teprve druhou stanici novějšího typu 3.0 v Německu.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Tato forma nekonečné záruky na baterie je konec kecům, že baterie odejdou za pár let a EV bude k ničemu.
Petr Basa
Petr Basa
Tento koncept výměnné baterie mi přijde pro masovou elektrifikaci osobní dopravy ideální. Místo benzínek budovat síť výměnných stanic standardizovaných baterií. Elektromobily by se prodávaly "s prázdnou nádrží", bez baterie, tedy defakto jako spalováky. Tím by ihned došlo k cenové paritě a vůbec nevzniknul největší argument odpůrců. Jenže zavést něco takového napříč evropskými automobilkami, z nichž ještě i teď se mnohé staví k elektromobilitě levou zadní, byl zřejmě nadlidský úkol.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze