😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

CATL spojil síly s „čínským Shellem“. Postaví 10 000 výměnných stanic

CATL spojil síly s „čínským Shellem“. Postaví 10 000 výměnných stanic
Fotografie: CATL
  • Společnosti CATL a Sinopec podepsaly rámcovou dohodu o strategické spolupráci
  • Cílem je postavit minimálně 500 výměnných stanic ještě letos a až 10 tisíc v budoucnu
  • Sinopec poskytne infrastrukturu, CATL dodá technologie

Společnosti CATL a Sinopec podepsaly v hlavním městě Číny rámcovou dohodu o strategické spolupráci, která má zásadně proměnit infrastrukturu pro elektromobily v Číně. Jejich cílem je totiž vybudovat rozsáhlý ekosystém pro výměnu baterií napříč celou zemí – a to s ambicí postavit minimálně 500 výměnných stanic ještě v letošním roce a až 10 tisíc do budoucna.

Spolupráce mezi CATLem a Sinopecem

Novinka je zajímavá zejména tím, že Čechům pravděpodobně nepříliš známý Sinopec (plným názvem China Petroleum & Chemical Corporation) je jednou z největších ropných a petrochemických firem na světě (větší než britsko-nizozemský Shell, rakouské OMV či francouzské TotalEnergies) a má skutečně rozsáhlou síť čerpacích stanic po celé Číně.

A jak má spolupráce vypadat v praxi? Sinopec poskytne infrastrukturu, zatímco CATL (Contemporary Amperex Technology Co., Limited) technologické know-how a moderní bateriové systémy, jako je Choco-Swap pro osobní auta a QiJi Swap pro nákladní vozy. V souvislosti s tím se sluší zmínit, že CATL loni v prosinci oznámil dvě standardizované baterie pro osobní automobily Choco-SEB, které pojmenoval jednoduše #20 a #25, o nichž se více dočtete v našem článku.

Dodejme také, že nejde rozhodně o první spolupráci mezi čínskými subjekty. CATL a Sinopec totiž spolupracují dlouhodobě například na vývoji nových materiálů, energetických produktech a skladování energie. „Směřování k plné elektrifikaci je dnes už nezpochybnitelné. Trh si žádá ucelenou energetickou infrastrukturu – a výměna baterií se má stát stejně pohodlnou jako tankování,“ uvedl Yang Jun, generální ředitel CAES.

CATL doplňuje, že spolupracuje na kompatibilitě baterií s řadou automobilek. Už dnes podporují výměnu baterií například modely Changan Oshan 520, Aion S nebo FAW Hongqi EQM5. V segmentu těžkých nákladních vozidel pak už jde o více než 30 kompatibilních modelů díky partnerství se značkami jako Sinotruk, Jiefang, Foton nebo DeepWay.

Novinka tak plně koresponduje s dřívějšími zprávami, které hovořily o tom, že firma se sídlem v Ning-te plánuje vybudovat nejméně 30 tisíc stanic pro výměnu baterií v elektromobilech. „Jako lídr trhu spojíme své síly s našimi partnery, abychom vytvořili zdravý ekosystém a dosáhli inovativních průlomů,“ uvedl už tehdy zakladatel a předseda představenstva společnosti CATL Robin Zeng. Nejnovější oznámení tak jen potvrzuje, že nešlo o plané sliby.

Plná baterie elektromobilu za 5 minut? Vyzkoušeli jsme NIO Battery Swap

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze