Battswap v tiskové zprávě informoval o tom, že vstoupil na světový trh s automobily, když získal potřebná oprávnění působit jako automobilka. Završil se tak několikaletý vývoj a testování celého systému, jehož základem je automatizovaná výměnná stanice Battswap, jež dokáže vybitou baterii speciálního elektromobilu nahradit za novou během necelých tří minut.
Řešení cílí na firemní flotily určené například k doručování zásilek nebo na městské technické služby, dokazuje to kromě jiného i spolupráce s Rohlíkem, o které jsme vás informovali už minulý rok. Battswap je přitom minimálně ve své kategorii v Evropě první, kdo má svá auta s výměnnými bateriemi v běžném provozu. Přestože sídlo nové automobilky je v kalifornském Silicon Valley, má české kořeny.
„Zavedení rychle vyměnitelných baterií do firemních flotil a městské logistiky je revolucí v elektromobilitě – odstraňuje překážky a přináší firmám obrovské výhody, protože je efektivnější než tradiční dobíjení. Stáváme se v této kategorii první firmou minimálně v Evropě, která už má své řešení v ostrém provozu, i proto si ceníme spolupráce s Rohlík.cz. Našim zákazníkům přinášíme obrovské výhody – nulové náklady na vybudování dobíjecí infrastruktury nebo nižší potřebný příkon i prostor na nabíjení. A především jejich elektromobily nemusí trávit hodiny u nabíječek, mohou se využívat celý den,“ říká Radek Janků, zakladatel a CEO společnosti Battswap.
„Tím, že sami vyrábíme nejen výměnné stanice, ale i speciální elektromobily a baterie, můžeme vše přizpůsobit požadavkům každé firmy,“ dodává Radek Janků ze společnosti Battswap. Její elektromobily s výměnnou baterií mají velikost standardní městské dodávky, do budoucna se ale počítá i s větší variantou.
Jedna automatizovaná stanice o rozměrech lodního kontejneru, jež se skládá z úložiště pro dobíjení baterií a nízké rampy, na kterou řidič vyjede, zmáčkne tlačítko a robot sám vymění vybitou baterii za nabitou, při běžném provozu zvládne denně přes 100 výměn a obslouží až 20 speciálních elektromobilů. Samotná baterie má kompaktní rozměry a kapacitu 25 kWh s garancí dojezdu přibližně 120 km na jednu trasu.
„Technologie výměny baterie v elektromobilu samozřejmě existovala již dříve. My jsme ji ale chtěli zdokonalit a udělat ji tak, aby její použití dávalo ekonomický smysl a bylo ideální pro flotilová firemní vozidla určená například k doručování zásilek nebo pro městské technické služby. Původně jsme chtěli upravovat existující automobily, nicméně při testech v ostrém provozu jsme zjistili, že dlouhodobě prospěšnější zejména z pohledu zákazníka bude jít cestou našich vlastních aut. Tedy žádné úpravy, ale elektromobil určený pro naše výměnné stanice přímo z výroby, s garantovanou zárukou a servisem. Máme tak plnou kontrolu nad celým ekosystémem, který jsme dokázali optimalizovat a nyní i vše dovést do fáze reálného provozu a linkové výroby,“ uzavírá Radek Janků z Battswap.