Značka Nio má v plánu dobýt Evropu nejen elektromobily s dobrým poměrem ceny a výkonu, ale také komplexními službami na prémiové úrovni. Pochopitelně si k tomu vybrala evropskou elektromobilní oázu Norsko. Už před časem otevřela první tzv. Nio house, tedy exkluzivní butik, nabízející služby v luxusním prostředí hlavní městské třídy, v listopadu 2021 nainstalovala a začala testovat první výměnnou stanici elektromobilních baterií v Evropě. Přímo v Oslu tak ověřila funkčnost technologie, s níž už jednou neuspěl Renault. Dvouměsíční testy ukázaly nejen bezproblémový provoz, ale i schopnost provést až 324 výměn za den u výměnné stanice verze 2.0. Ta obsahuje celkem 14 slotů na baterie, z nichž je 13 obsazených a 14. je připravený pro výměnu.
První stanice v Evropě podle cnevpost.com spustila včera komerční provoz. Ten je plně automatizovaný, uživateli stačí zmáčknout aktivační tlačítko. Vůz sám zaparkuje a zbytek už je na robotech, které odšroubují původní baterii, umístí novou a rovnou ji připevní. Nio plánuje do konce roku v Norsku otevřít celkem 20 stanic. V Číně jich bylo v provozu koncem loňského roku již přes 600 a celkový počet by se v první vlně měl zastavit na 4 000, z toho tisíc bude mimo Čínu. Nio spolupracovalo na vývoji i montáži s Shellem, který ve výměnných stanicích spatřuje velmi perspektivní byznys.