Prémiový sedan Nio ET7 s novou baterií o kapacitě 150 kWh s polotuhým elektrolytem byl podroben zkoušce v reálném provozu. Za volant plně nabitého elektromobilu usedl osobně zakladatel a šéf automobilky William Li, vedle něj se usadil viceprezident dr. Fej Šen a společně vyrazili z Šanghaje do Sia-menu, tedy přesně 1 044 km daleko. Cestu zvládli za 14 hodin, z toho 12 hodin a 24 minut čistého času řídili. Vůz se pohyboval celkem 92 % trasy v poloautonomním režimu NOP+. Do cíle dorazili bez dobíjení s 3 % SoC a průměrnou spotřebou 13,2 kWh/100 km.
On December 17, 2023, NIO founder, Chairman, and CEO William drove an ET7 to test the 150-kWh ultra-long-range battery pack. After driving for over 14 hours, the car achieved a range of over 1,000 kilometers on a single charge.#NIO #BlueSkyComing pic.twitter.com/aHQtlZPUzw
— NIO (@NIOGlobal) December 19, 2023
Hodnotu tohoto rekordu zvyšuje několik zajímavých okolností. Především pánové Li a Šen nejsou žádní odborníci na nízkou spotřebu a také jeli v běžném provozu. Vnější teplota navíc úspěchu vysloveně nepřála a vystavovala vůz teplotám -2° až -12° C. Takže si posádka celou cestu topila s termostatem nastaveným na 20° C. Za úspěchem stojí nový typ trakční baterie o kapacitě 150 kWh, která je zatím k dispozici pouze v Číně a jen předplatitelům služby BaaS (vyměnitelných baterií). Jako první sériová baterie používá kombinaci CTP architektury a sáčkových článků se speciálním designem bránícím šíření tepla.
Technické parametry NIO ET7 150 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm |
Baterie | 150 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 1 000 km |
Cena od |