Nio ET7 ujelo v reálném provozu 1 044 km bez nabíjení a za mrazu

7
Nio ET7 ujelo v reálném provozu 1 044 km bez nabíjení a za mrazu
Fotografie: Nio
  • Automobilka Nio se pochlubila pozoruhodným počinem
  • Její generální ředitel osobně se posadil za volant, zatopil si a ujel rekordní vzdálenost
  • Podmínky k testu nebyly ani zdaleka ideální

Prémiový sedan Nio ET7 s novou baterií o kapacitě 150 kWh s polotuhým elektrolytem byl podroben zkoušce v reálném provozu. Za volant plně nabitého elektromobilu usedl osobně zakladatel a šéf automobilky William Li, vedle něj se usadil viceprezident dr. Fej Šen a společně vyrazili z Šanghaje do Sia-menu, tedy přesně 1 044 km daleko. Cestu zvládli za 14 hodin, z toho 12 hodin a 24 minut čistého času řídili. Vůz se pohyboval celkem 92 % trasy v poloautonomním režimu NOP+. Do cíle dorazili bez dobíjení s 3 % SoC a průměrnou spotřebou 13,2 kWh/100 km.

Hodnotu tohoto rekordu zvyšuje několik zajímavých okolností. Především pánové Li a Šen nejsou žádní odborníci na nízkou spotřebu a také jeli v běžném provozu. Vnější teplota navíc úspěchu vysloveně nepřála a vystavovala vůz teplotám -2° až -12° C. Takže si posádka celou cestu topila s termostatem nastaveným na 20° C. Za úspěchem stojí nový typ trakční baterie o kapacitě 150 kWh, která je zatím k dispozici pouze v Číně a jen předplatitelům služby BaaS (vyměnitelných baterií). Jako první sériová baterie používá kombinaci CTP architektury a sáčkových článků se speciálním designem bránícím šíření tepla.

Technické parametry NIO ET7 150 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm
Baterie150 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 1 000 km
Cena od
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
TAK TO NEBUDE LUCID V KLIDU ......NOVÁ DOBA ...HOST VYHAZUJE VRCHNIHO 🙂
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tak 150kWh je na osobák až zbytečně moc. Ale stejný typ baterie jen třeba 60-75kWh s nějakým menším stejně efektivním autem by mohlo být super.
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Jen ze ta baterka stoji jako cele auto. Zatim.
Dini Dini
Dini Dini
Pravda je, že tohle dává smysl výměnným baterkám. Koupím si auto s baterkou okolo 80kWh na takové to domácí nabíjení, ale když chci udělat v létě Chorvatsko, rezervuju si na výměnné stanici 150kWh baterku. Pokud to tak Nio zamýšlí a vrátí mi tam pak tu mou, tak paráda.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze