Čínské elektrické sedany míří do Evropy, Lucid Air má největší dojezd a další

fNews #144
1
Čínské elektrické sedany míří do Evropy, Lucid Air má největší dojezd a další
Fotografie: Nio
  • Nio se do Evropy chystá s prémiovým sedanem ET7 a levnější XPeng P5 si také brousí zuby na evropský trh
  • Rivian začal vyrábět elektrický pick-up R1T a Lucid Air je elektromobilem s nejdelším dojezdem podle EPA
  • Tesla poskytla testerům další verzi Autopilota FSD Beta, v Česku vyrostou další stanice PREpoint u čerpacích stanic EuroOil

V dnešním díle fNews se podíváme na čínský elektrický sedan Nio ET7, který příští rok dorazí na německý trh nebo o něco menší sedan XPeng P5, který je taktéž z Číny a brousí si zuby na evropský trh. Zavítáme do Ameriky k Rivianu, který začal vyrábět pick-up R1T, podíváme se na výsledek testu dojezdu Lucidu Air a na vylepšení nové verze Autopilota FSD Beta od Tesly. Zakončíme v Česku, kde PRE připravuje další nabíjecí stanice v síti EuroOil.

Čínské elektrické sedany míří do Evropy, Lucid Air má největší dojezd a další – fNews #144


Diskuze ke článku
Filip Es
Filip Es
Jojo, Evropským automobilkam zvoní hrana. Většina zájemců o BEV nebude řešit od koho ten elektrospotřebičů je, ale co za své peníze dostanou. Loajalita ke značce je eleltromobilistu výrazně nižší takže automobilky se svým zregulovanym prostředím zakukaji. Dokud tedy nezačnou skemrat v Bruselu aby zavedl tvrdá cla na cokoliv dovezené do EU, tím se to pro konečného uživatele ještě více prodraží. Vracíme se z hlediska automobilismu do 50-60 let minulého století kdy auto bude opravdu jen pro některé. Možná že pak nebude třeba ani dostavovat dálnice, protože po nic skoro nic nebude jezdit, jak v Severní Korei. Akorát ekonomika založená na pohybu lidí zakuka. MHD kvůli nižším výběru daní zakuka také. Sdílení aut pro celkovou ekonomickou zdatnost bude nerentabilni také. Lidé budou zivorit ale životní prostředí se nachvilku oklepe z nejhoršího.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze