Čínská konkurence Tesly představila nový sedan NIO ET7. Slibuje dojezd až 1 000 km

1
Čínská konkurence Tesly představila nový sedan NIO ET7. Slibuje dojezd až 1 000 km
Fotografie: nio.com
  • Elektromobil v základu nabídne dojezd 500 km, ve vrcholné verzi až 1 000 km
  • Baterii i autonomní systém bude možné pořídit jako službu s měsíčním paušálem
  • V dohledné době by mohl zavítat i na evropský trh

Jestli snad lze uvažovat o někom, kdo narušuje výsostné postavení americké automobilky Tesla, pak je to jednoznačně čínské NIO. Značka zažívá neuvěřitelně plodné období. Nejlepší za svou šestiletou historii. Akcie společnosti vzrostly z hodnoty 4 dolarů za kus až na 59 dolarů. Zájem investorů byl v minulém roce natolik velký, že se hodnota společnosti vyšplhala dokonce na 1,9 bilionu korun.

Důvěru investorů automobilka splatila vrchovatě, když se jí podařilo prodat rekordní množství vozů. Celkem zákazníkům dodala 43 728 automobilů. To je s ohledem na absenci na evropském trhu, koronavirovou pandemii a celkovou nabídku tří modelů, které v dosavadním portfoliu má, vskutku nesmělý počin. A stejně jako ukončila rok 2020, vtrhla i do toho následujícího.

Velká ofenzíva pod podlahou

První měsíc roku ještě nedospěl do své poloviny a NIO už zákazníkům představuje své největší lákadlo. Vlajkovou loď ET7 vycházející z konceptu ET Preview představeného v roce 2019. Ohledně vozu se už dříve objevila hrstka informací z kategorie pod pokličkou, z nichž pozornost přitahoval zejména velkorysý dojezd až 800 kilometrů díky baterii o kapacitě 150 kW. Jak tomu tedy je po představení vozu?


NIO v první fázi uvedení na trh nabídne dvě varianty, a to 70 a 100kWh verzi s dojezdem 500, respektive 700 km podle cyklu NEDC. V budoucnu se ale počítá s nasazením baterií s pevným elektrolytem a kapacitou až 150 kWh. Taková verze by měla papírově nabídnout neuvěřitelný dojezd až 1 000 kilometrů na jedno nabití. Na trhu by se tato verze měla objevit v druhé polovině roku 2022.

Sedan disponuje dvěma elektromotory jejichž kombinovaný výkon 480 kW je přenášen na všechna kola. Kroutící moment dosahuje úrovně 850 Nm. NIO ladilo i účinnost elektromobilu, a proto přistoupilo k řešení posadit permanentní magnet na přední nápravu, zatímco na tu zadní umístilo indukčního motor. Tento setup vozu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a přitom zachovat relativně nízkou spotřebu.

Interiér a jeho vybavení

I NIO vsadilo na minimalistickou kartu. Centrální části interiéru vévodí displej s úhlopříčkou 12,8". Z palubní desky před řidičem zase vyčnívá digitální přístrojový displej o rozměru 10,2", a to je prakticky vše. Standardem u všech verzí bude u všech sedadel vzduchové odpružení, vyhřívání společně s klimatizací a masážní funkcí. ET7 bude zároveň dodáván s prosklenou střechou. Pohodu na palubě pak doladí 23 reproduktorů.

Nový sedan NIO ET7 bude zajímavou alternativou Tesly Model S

Mezi pokročilejšími technologiemi, které novinka nabídne, nechybí například 5G připojení společně s Wi-Fi. Velký otazník se před odhalením vozu vznášel i nad detaily kolem autonomních systémů. ET7 tedy nabídne systém NIO Pilot 2.0, jenž se dle slov automobilky vyspělostí vyrovná vozům Tesla. Z výše uvedeného je jasná i přítomnost jedenácti 8Mpx kamer a bezpočtu senzorů, na něž se bezpilotní systém obrací. Bystré oko si jistojistě povšimne i zvláštního vyboulení objevujícího se na přechodu čelního skla a střechy. Sem NIO umístilo LiDAR. Veškeré funkce autonomního řízení budou nabízeny i prostřednictvím předplatného, jehož výše byla stanovena v přepočtu na zhruba 2 300 Kč.

Ceník ET7

Z hlediska evropského zákazníka by v tuto chvíli mohl článek klidně skončit. Nicméně nutno podotknout, že automobilka už nějaký ten pátek přemýšlí o expanzi směrem na západ od Šanghaje. Tomuto kroku nyní nahrává i fakt, že v rámci NIO day byla představena i druhá generace Power Swap station neboli stanice na výměnu baterií. Zajímavostí mimo samotnou technologii totiž je, že by stanice měly začít vyrůstat i v Evropě, a to od druhé poloviny příštího roku. O příchodu značky na zdejší trh tedy již nemůže být pochyb. Na druhou stranu je téměř jasný směr postupu jejich výstavby. Nejdříve severozápad kontinentu, pak teprve zbytek. Kdo ví, kdy se jej tedy reálně můžeme dočkat i v České republice.

Verze Plná cena BaaS
ET7 (70 kWh baterie) 1 490 000 Kč 1 255 000 Kč + 3 250 Kč měsíčně
ET7 (100 kWh baterie) 1 680 000 Kč 1 255 000 Kč + 4 900 Kč měsíčně
ET7 Premier Edition (150 kWh baterie) 1 750 000 Kč 1 320 000 Kč + 4 900 Kč měsíčně

* Baas – baterie jako služba

Předobjednávky na nový sedan byly spuštěny hned v sobotu, v den konání NIO day. Tito zákazníci se svého vozu dočkají v první čtvrtině roku 2022.

Technické parametry NIO ET7 150 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 101 × 1 987 × 1 505 mm, 2 454 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon480 kW, 644 koní, točivý moment: 850 Nm
Baterie150 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 140 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 1 000 km
Cena od
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
S těmi cenami v Kč bych byl opatrný, je to přepočet z USD cen v Číně, já bych je násobil koeficientem 1.4 x.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze