Lucid Group oznámil oficiální výsledky testování americkou agenturou pro životní prostředí (EPA). Ta podle svých metodik, zásadně odlišných od WLTP, přesto považovaných v USA už po dlouhé dekády za referenční, naměřila dojezd všech šesti zatím nabízených verzí supersedanu Lucid Air. Nejúspornější verze Dream Edition Range (933 k) na 19" kolech vykázala dojezd 520 mil, tedy 837 km, což je nejen historicky nejvíc pro elektromobil, ale také vůbec poprvé přes 500 mil. A také to podle insideevs.com znamená výraznou převahu nad Teslou, která se s žádným ze svých vozidel těmto číslům ani neblíží.
Ve výsledcích však nacházíme i další zajímavá čísla. Například tentýž model na 21" kolech urazí o plných 39 mil (63 km) méně, což je jasným důkazem negativního vlivu větších setrvačných hmot kol. Bez zajímavosti není ani fakt, že méně výkonná, základní motorizace Grand Touring (800 k) ujela méně, byť o vlas (516 mil/728 km, resp. 469 mil/755 km na 21" kolech). Naopak příjemně překvapila vrcholná Edition Performance (1 111 k), jejíž dojezd sice podle očekávání za nejekonomičtější verzí výrazně zaostal (471 mil/758 km, resp. 451 mil/726 km), přesto však nabízí výborné hodnoty a stále vysoce převyšuje nejlepší Teslu.
Podle šéfa a technického ředitele Lucidu Petera Rawlinsona jsou tato skvělá čísla výsledkem především vysoké technologické úrovně, nikoliv montáže obří baterie. Především architektury s napětím přes 900 V a miniaturizované pohonné jednotky s technologií Wuderbox, umožňující mimořádně efektivní regulaci a také nabíjení rychlostí až 483 km za 20 minut. Rawlinson také neopomněl poukázat na fakt, že zatímco před deseti lety byl velký problém nabídnout dojezd přes 200 km, dnešní automobily běžně zvládají dvojnásobek a špičkové produkty dnešní doby pak dvojnásobek onoho dvojnásobku.
Lucid Air je vybaven baterií s kapacitou cca 113 kWh, na trh by měl vstoupit ještě letos. Cena prostřední verze Grand Touring bude začínat na 139 000 dolarech (cca 3 miliony korun), obě vrcholné verze, tedy Edition Range i Edition Performance, budou startovat 159 000 USD (3,4 milionu Kč). Později uvedené startovní provedení Pure proti tomu bude s cenou 77 400 USD (1,67 milionu Kč) učiněná lidovka.
Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 118 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 5 450 000 Kč |
1) Kde ze to mohu takovym megaproudem nabijet auto? Existuje aspon par stojanu v cele EU, ktere generuji 800 a vice stejnosmernych Voltu?
2) Vsichni dobre vime, ze papirove vykonnostni spicky jsou jen na zacatku nabijeni a pak dost rychle klesaji dolu. Mnohdy dokonce nesmyslne prudce.
Neverte tem teoretickym cislum, nejde to. Mozna zitra, ale ne dnes.