Lucid Air ujel na jedno nabití 820 km po dálnici. Nešlo o žádnou laboratoř

5
Lucid Air ujel na jedno nabití 820 km po dálnici. Nešlo o žádnou laboratoř
Fotografie: Lucid Motors
  • Lucid Air s velkou baterií udává dojezd 824 km podle americké normy EPA
  • To však zahrnuje i jízdy nízkou rychlostí ve městě a mezi městy
  • Američtí novináři jej však vzali na dálnici a jeli, dokud se vůz nezastavil

Severní Amerika už má svůj elektromobil s reálným dojezdem přes 500 mil (805 km), tedy plně srovnatelným se zážehovými automobily. Americký luxusní elektromobil Lucid Air Grand Touring s baterií o kapacitě 118/114 kWh (brutto/netto) udává normovaný dojezd 512 mil (824 km) podle tamější normy EPA, což je momentálně vůbec nejvíc v USA. Jenže udávané dojezdy bývají často na hony vzdálené realitě, proto se redaktoři amerického magazínu Out of Spec Reviews rozhodli toto číslo ověřit přímo v praktickém provozu. A protože Spojené státy jsou protkané dálnicemi, většina delších cest vede právě po nich. Takže zadání znělo vyjet od nabíječky s plnou baterií a tamější dálniční rychlostí 70 mil za hodinu (112 km/h) jet, dokud se vůz sám nezastaví.

Nešlo o žádné laboratorní podmínky, ale skutečné cestování; žádná dokonalá rovina, ale běžná dálnice s členitějším profilem, klimatizace nastavena na 21 °C a na tempomatu 72 mph, což odpovídalo kýženým sedmdesáti mílím za hodinu podle GPS. Auto se zastavilo po ujetí 510,4 mil (821,2 km), ovšem nikoliv definitivně. Šlo ještě oživit a definitivní stop nastal, zejména díky několika klesáním, až po 523,7 mílích (842,6 km). Následovalo naložení na odtahovku a návrat ke stejné nabíječce, od níž se vyráželo. A tam se vůz ihned začal nabíjet příkonem přes 130 kW, tedy žádné desítky minut trvající probouzení s přijímáním kolem 2 kW, jaké předvádějí některé elektromobily po úplném vyprázdnění trakční baterie.

Vyzkoušeli jsme luxusní Lucid Air přímo v Los Angeles

Vůz ve standardní výbavě na 19" kolech bez jakýchkoliv úprav tedy dosáhl spotřeby 14,12 kWh/100 km, což je lepší hodnota, než udávaných 16,4 kWh/100 km v příznivějším EPA cyklu. Vůz podle palubního počítače za cestu spotřeboval 118 kWh, což se rovná brutto kapacitě baterie. Na příznivém výsledku se podílela průběžná modernizace, která díky přepracovanému palubního softwaru o něco snížila spotřebu vozu, přinesla výkonnější palubní počítač a také zavedla standardní tepelné čerpadlo pro všechny verze. Je tedy nepochybné, že sebevědomá slova šéfa automobilky Rawlinsona o tom, že Tesla za efektivitou Lucidu zaostává, mají reálný základ.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Auto velikosti ID.7 má spotřebu ID.7...jen je teda o 12cm nižší :-o

VW je za Teslou
Lucid je před Teslou
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle je opravdu pěkná spotřeba. Hlavně věřím americké EPA, která sedí s realitou. Zatím co my s WLTP, nevím, na co si hrajeme - to je prostě na chocolouška. Razítko sem a tam, ale realita je jidne. Vždyť to stojí takové peníze, všechny tyhle certifikace na každý vůz, ale realitě, co jediné zajímá zákazníka, to neodpovídá. Kdo si chce koupit EV, je laik, tak jak si má vybrat podle normy WLTP? To je pak na hromadnou žalobu EU, protože automobilky to otestovali správně podle not z EU. :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze