Server teslarati.com upozornil na velmi zajímavý příspěvek šéfa Lucidu Petera Rawlinsona ze sociální sítě LinkedIn, který můžete vidět níže. V něm se snaží CEO firmy, která byla založena teprve v roce 2007 v Kalifornii, vyzdvihnout technologický náskok elektromobilu Lucid Air.
Jak můžete vidět na grafu výše, v otázce efektivity by Lucid Air Pure dohnala při udržení současného tempa vývoje Tesla s jejím Modelem S, který lze považovat za konkurenci Lucidu Air, až v roce 2032, tedy za dlouhých 8 let.
Klíčová je přitom v tomto grafu hodnota MPGe (Miles per gallon gasoline, tedy ekvivalent mílí ujetých na galon benzínu). „Nedávno jsme oznámili, že nový Lucid Air Pure dosahuje hodnoty 5,0 mílí (8 km) na kWh a 146 MPGe, což z něj činí nejúspornější sériově vyráběný vůz vůbec. Je zajímavé zasadit to do kontextu porovnáním Lucidu Air s nejúčinnějšími verzemi jeho konkurence, jako je Porsche Taycan, Mercedes EQS a Tesla Model S, a vysledovat trendy v příslušných výrobních obdobích. Efektivita má zásadní význam při výrobě lepšího, lehčího a prostornějšího vozidla s delším dojezdem a přímo ovlivňuje náklady na výrobu. Proto je účinnost pravděpodobně nejzásadnějším atributem v oblasti elektromobilů,“ uvedl Peter Rawlinson v příspěvku výše.
Už dříve přitom Rawlinson v rozhovoru zdůraznil, že technologie je pro Lucid prostředkem k výrobě efektivnějších, tedy i cenově dostupnějších vozů. Při té příležitosti mimo jiné potvrdil plány firmy představit koncem roku 2026 elektromobil střední velikosti za 48 až 50 tisíc dolarů (okolo 1,2 milionu korun), jenž by se mohl stát konkurentem pro Teslu Model Y.
Vyzkoušeli jsme luxusní Lucid Air přímo v Los Angeles
Připomeňme také, že nedávno jsme vás informovali o výsledcích firmy za druhé čtvrtletí letošního roku, v němž vyrobila 2 110 vozů, zákazníkům jich dodala 2 394 a tržby společnosti činily 200,6 milionů dolarů (cca 4,6 miliard korun). Zdá se tak, že má společnost se sídlem v kalifornském Newarku potenciál na zajímavou budoucnost.
Technické parametry Lucid Air Pure
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 358 kW, 487 koní, točivý moment: 600 Nm |
Baterie | 88 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 690 000 Kč |
Mně z ní vyplývá, že Tesle dochází dech a to si myslím i já. Spíš než zvolnění tempa inovací se jedná spíš o prokouknutí toho obrovskýho PR, který ji provázelo.