Americká automobilka Lucid Motors nadělila svým zákazníkům menší překvapení. Například německé webové zastoupení výrobce sdílí upravené údaje o dojezdu modelu Air. Ten ve specifikaci Grand Touring dokáže na jedno nabití ujet až 960 km. K dosažení takové porce je ale potřeba splnit dvě věci. Řidič by měl jet s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru a současně musí vůz obouvat 19" disky. Jakmile se na modelu Air objeví jiná kola, dojezd se rapidně mění. V případě 20palcových kol lze počítat s dojezdem 882 km a u 21palcových disků klesá dojezd na stále slušných 817 km. A pro připomenutí, verze Grand Touring nabízí pohon všech kol, výkon 831 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,2 sekundy. Na německém trhu tato verze aktuálně stojí 129 900 eur (v přepočtu 3,2 milionu Kč).
Pro tak velký dojezd na jeden nabíjecí cyklus přijde vhod standardně dodávaná baterie s hrubou kapacitou 117 kWh. Na DC nabíjecí stanici lze využít výkon až 300 kW, což významně zkracuje dobu nabíjení. Standardem je taktéž 900V architektura a kdo se za volantem verze Grand Touring rozvášní, může jet rychlostí až 270 km/h. Jenže v takovém případě se rozhodně nepodaří na plně nabitou baterii ujet výše zmíněnou (skoro až rekordní) porci. Před Lucidem Air se musí sklonit jinak velký král elektromobilů, kterým je Mercedes-Benz EQS. Ten ve verzi 450+ nabízí taktéž vysoký dojezd, který v extrému může olizovat hranici 850 km.
Technické parametry Lucid Air Grand Touring
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 597 kW, 811 koní, točivý moment: 1 200 Nm |
Baterie | 117 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 2 630 000 Kč |
Proto si myslím, že nejbohatší klientela bude nadále dávat přednost ICE, kde si za stejné peníze platí něco jiného, než baterku a 900V.
Oproti tomu stojí fakt, že dnešní moderní ICE už nejsou tak vypiplaná, jak před dekádou - nejsou na to prachy.
a je potrebne ist pomalsie - teda ist po dialnici 80 kmh za kamionom, ci ako to bolo myslene?