Lucid boří mýty o dojezdu. Model Air na 19" discích ujede na nabití skoro 1 000 km

5
Lucid boří mýty o dojezdu. Model Air na 19" discích ujede na nabití skoro 1 000 km
Fotografie: Lucid Motors
  • Verze Air Grand Touring ujede dle nového měření 960 km
  • Touto hodnotou americká značka deklasuje většinu soupeřů
  • Pro takový dojezd je ale potřeba zvolit výhradně 19" disky kol

Americká automobilka Lucid Motors nadělila svým zákazníkům menší překvapení. Například německé webové zastoupení výrobce sdílí upravené údaje o dojezdu modelu Air. Ten ve specifikaci Grand Touring dokáže na jedno nabití ujet až 960 km. K dosažení takové porce je ale potřeba splnit dvě věci. Řidič by měl jet s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru a současně musí vůz obouvat 19" disky. Jakmile se na modelu Air objeví jiná kola, dojezd se rapidně mění. V případě 20palcových kol lze počítat s dojezdem 882 km a u 21palcových disků klesá dojezd na stále slušných 817 km. A pro připomenutí, verze Grand Touring nabízí pohon všech kol, výkon 831 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,2 sekundy. Na německém trhu tato verze aktuálně stojí 129 900 eur (v přepočtu 3,2 milionu Kč).

Pro tak velký dojezd na jeden nabíjecí cyklus přijde vhod standardně dodávaná baterie s hrubou kapacitou 117 kWh. Na DC nabíjecí stanici lze využít výkon až 300 kW, což významně zkracuje dobu nabíjení. Standardem je taktéž 900V architektura a kdo se za volantem verze Grand Touring rozvášní, může jet rychlostí až 270 km/h. Jenže v takovém případě se rozhodně nepodaří na plně nabitou baterii ujet výše zmíněnou (skoro až rekordní) porci. Před Lucidem Air se musí sklonit jinak velký král elektromobilů, kterým je Mercedes-Benz EQS. Ten ve verzi 450+ nabízí taktéž vysoký dojezd, který v extrému může olizovat hranici 850 km.

Technické parametry Lucid Air Grand Touring

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon597 kW, 811 koní, točivý moment: 1 200 Nm
Baterie117 kWh (112 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od2 630 000 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Otázka jaké je to AUTO například oproti tehdejší osmiválcové Audi A8 4,2TDI nebo jiným spotřebním autům nejvyšší kategorie té doby, které platily za křižníky dálnic a lidi za ně byli ochotni platit částky podobné dnešním 3,2mio Kč. A já si právě myslím, že se tu platí za velkou baterku, 900V architekturu atp. a ne za nadstandardní komfortní funkce a vlastnosti.

Proto si myslím, že nejbohatší klientela bude nadále dávat přednost ICE, kde si za stejné peníze platí něco jiného, než baterku a 900V.


Oproti tomu stojí fakt, že dnešní moderní ICE už nejsou tak vypiplaná, jak před dekádou - nejsou na to prachy.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 2. 12. 2024 12:04
Každý výrobce si přeci dělá svoje priority zákazníků na daném trhu. Obecně mají USA auta problém s kvalitou z našeho pohledu z Evropy. A vidíte, ani tady to není jinak v dané cenové kategorii, je vidět, že je podstatné mít 900V arch. a velkou baterii. A pokud se to prodává, tak co proti tomu namítat. Tak to je, myslím si.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Divím se že si to tady ,,hu nás " nějaký boss už nekoupil
babatko
babatko
takze je potrebne mat na aute najmensie kolesa, ake su mozne - nic nove.
a je potrebne ist pomalsie - teda ist po dialnici 80 kmh za kamionom, ci ako to bolo myslene?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze