YouTube kanál DragTimes přichystal netradiční a velmi originální srovnání elektromobilů. Proti sobě na letištní dráze postavil tři aktuálně nejsilnější elektromobily světa. Znalci již vědí, že se jedná o Rimac Nevera, Teslu Model S Plaid a Lucid Air Sapphire. Ačkoliv je Rimac striktně omezenou limitkou, jeho výkon přes 1 900 koní značí, že tomuhle autu zkrátka nic neujede. Jenže jaká je realita? Tenhle závod na čtvrt míle přináší pohled na realitu, která je plná překvapení. Závod ve sprintu se jel na několik opakování a podle přiloženého videa je zřejmé, že testovací jezdci se s tím rozhodně „nemazali“. Skoro až nečekaným faktem je, že Rimacu Nevera dokázal na startu poodjet Lucid Air Sapphire. Až teprve v rychlosti lehce přes 200 km/h začal mít Rimac navrch a svého soupeře nechal daleko za sebou.
Ani Tesla se ale nenechala zahanbit a do srovnání přijela s příplatkovým paketem Track Mode. Ten přinesl lepší brzdy, vyšší maximální rychlost a taktéž upravuje kontrolu trakce a stability. Možná i z toho důvodu dokázala Tesla na startu lehce odjet Lucidu a až před cílovou rovinkou se náskok otočil. Jenže Tesla nemá zdaleka tak vysoký výkon, jako zbylí dva soupeři. Rimac Nevera má nejvyšší sílu v rychlostech nad 250 km/h, kde opakovaně své soupeře doslova zesměšnil a čím vyšší rychlosti dosahoval, tím větší náskok si začínal vytvářet. Jak ale ukazuje tohle srovnání, při klasickém pouličním sprintu ze „semaforu na semafor“ by Rimac nejspíše nedokázal vyhrát. Nepřekvapivým výsledkem pak dopadlo srovnání sprintu, kdy všechny vozy startovaly z rychlosti 64 km/h. Rimac v ten okamžik vystartoval jako střela a nechal své elektrické protivníky daleko za sebou. To samé by platilo i v případě, že by se porovnávala nejvyšší maximální rychlost. Model Nevera totiž umí jet až 412 km/h.
I tak je mi nejsympatičtější ten nejlehčí z nich...