Mate Rimac, zakladatel a šéf eponymní automobilky v Chorvatsku, je posedlý elektrickými hypersporty a také rychlostí. Už jeho první sériový model Rimac Nevera z roku 2021 pořádně rozvířil prach na světových rychlostních tratích a statistikách a ve své době se stal nejlépe zrychlujícím produkčním autem světa, když tento titul několikrát sebral Tesle Model S Plaid. Neveru si i přes základní cenovku kolem 50 milionů korun pořídilo několik desítek znalců v čele s šampiónem formule 1 Nico Rosbergem, jenž jako jediný vystoupil z anonymity. Součástí prezentace bylo i ustavení 23 světových rekordů během jediného dne na testovací trati ATP v německém Papenburgu.
Nyní je na scéně ještě ostřejší, okruhová verze Rimac Nevera R, která je prezentována jako facelift původní Nevery, ačkoliv jde spíše o evoluci, při níž se změnilo 70 % dílů. Vůz je nyní pevnější, lehčí, dostal zcela přepracovanou aerodynamiku s velkým zadním křídlem a o 16 % větším přítlakem plus nové elektromotory i baterii s kapacitou 108 kWh. Jmenovitých 2 107 koní přenášejí na vozovku širší, 20/21" kola (vpředu/vzadu), obuté do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. O zpomalení se starají nové, karbon-keramické brzdy se silikonovou vrstvou Evo2. Výsledkem je zlepšení všech dynamických parametrů, z nichž většina ustavuje současné světové rekordy. Novinka se dostane jen ke 40 vybraným zájemcům.
A pro potvrzení nových, ještě úžasnějších hodnot vyslal Rimac na osvědčenou testovací trať tentokrát novou verzi Nevera R a provedl stejné dynamické testy, jaké podstoupila o dva roky dříve i výchozí Nevera. Výsledky překonaly očekávání; ustanovily celkem 24 světových rekordů, přičemž královskou disciplínu, tedy 0–400–0 (tedy čas, za nějž vůz s pevným startem dosáhne rychlosti 400 km/h a pak znovu zastaví), zlepšily rovnou o dramatických 4,14 sekundy.










Za pozornost ale stojí i ostatní časy a rychlosti. Stovku se podařilo z klidu pokořit za 1,72 s (standardní Nevera za 1,81 s), dvoustovku pak za 3,95 s (dříve 4,42 s), třístovku za 7,89 s (dříve za 9,22 s) a čtyřstovku za 17,35 s (dříve za 21,31 s). Vůz se při testech na rychlostním okruhu rozjel na 431,45 km/h, což je nový rekord pro elektromobily, a čtvrt míle s pevným startem pokořil za 7,9 s, tedy o 0,35 s dříve oproti standardní Neveře.