Rimac opět překonal sám sebe i ostatní. Představil ostrou verzi Nevery

Rimac opět překonal sám sebe i ostatní. Představil ostrou verzi Nevery
Fotografie: Rimac
  • Výkon se zvýšil na 2 107 koní
  • Hlavní úpravou prošla aerodynamika a podvozek
  • Ve standardní výbavě jsou pneumatiky Michelin Cup 2

Rimac je znám tím, že jeho model Nevera patří mezi nejrychlejší elektromobily na světě. Nic mu nemůže konkurovat, o čemž svědčí dynamické parametry jako je třeba zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 1,97 sekundy. Už to samo o sobě je šílená hodnota, jenže automobilce se to asi zdálo málo a tak o víkendu představila ostrou variantu R. Ta je dle ředitele značky Mate Rimace „alter egem“ základní Nevery a nabízí parametry, jakým se snad ani nechce věřit. Nejen že nyní Rimac Nevera R nabízí výkon 2 107 koní (+ 193 koní), ale lepší je i zrychlení z 0 na 100 km/h, jež se nyní uskuteční za 1,87 sekundy. Sprint z 0 na 300 km/h je v případě verze R otázkou 8 sekund a 66 setin, což je vskutku šílené. I tak ale zástupci automobilky tvrdí, že tentokrát zde nejde o výkon.

Zatímco obyčejný Rimac Nevera je luxusním cestovním vozem, verze Rimac R je určena hlavně na závodní okruhy. Zde se může s naprostým přehledem měřit se vším, co tam dorazí. Rko totiž dostalo četné úpravy karoserie, jenž zlepšily obtékání vzduchu a celkově se starají o lepší aerodynamiku. Vůz má o něco širší postoj a novinka disponuje 21palcovými zadními koly vzadu, přičemž vpředu jsou o jeden palec menší disky. Nechybí ani velké pevné zadní křídlo v kombinaci s agresivním aero paketem, který obsahuje nový velký difuzor. Ten zvyšuje přítlak o 15 % a aerodynamickou účinnost o 10 %. S novými pneumatikami Michelin Cup 2 je celková nedotáčivost snížena o 10 %, boční přilnavost je pak vyšší o 5 %.

Díky cílenější jízdní dynamice, 108kWh akumulátoru více orientovanému na výkon a vyspělejším brzdám ztělesňuje Nevera R novou identitu. Nově představený Rimac Nevera R nabízí současně i mnohem ostřejší a těsnější průjezdy zatáčkami, za což vděčí nové generaci systému All-Wheel Torque Vectoring (dále R-AWTV). Ten byl přeladěn tak, aby maximalizoval potenciál vysoce výkonných pneumatik. Zvýšený přítlak poskytuje větší stabilitu vozu, čímž nastavuje nové měřítko pro vzrušení z jízdy na klikatých silnicích a na závodní trati. Systém kontroly trakce byl výrazně přepracován, aby rozšířil možnosti pohonu R-AWTV a zajistil předvídatelnost i za mokra. Režim Drift byl taktéž upraven a Nevera R nyní nabízí mnohem ostřejší odezvu a předává co největší zpětnou vazbu řidiči.

Speciální série Nevera R bude celosvětově omezena na pouhých 40 kusů a výrobce zatím neprozradil cenu, ale spekuluje se o částce blížící se v přepočtu 58 milionům Kč.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze