Rimac Nevera zdolal světový rekord. Na zpátečku by ujel skoro každému

Rimac Nevera zdolal světový rekord. Na zpátečku by ujel skoro každému
Fotografie: Rimac
  • Stačila větší korekce volantem a vůz by šel okamžitě do smyku
  • Výsledná rychlost činila 275,74 km/h
  • Sám výrobce si na takové tempo nevěřil

Rimac Nevera patří k nejrychlejším elektromobilům na světě a díky jeho ohromné dynamice na něj nestačí ani Tesla Model S Plaid. Jenže jet rovně umí každý, a tak před pár dny došlo na poměrně netradiční pokus o rekord. Nevera v něm jela pozpátku a testovací jezdec zkoušel, jak vysoké tempo je na zpátečku reálné. A výsledek? Píše o něm motorauthority.com. Vůz dosáhl rychlosti přes 250 km/h. Konkrétně šlo o 275,74 km/h, čímž Rimac Nevera stanovil nový světový rekord. Takové rychlosti často nedosahují ani vysoce výkonné sportovní vozy a pokud ano, Nevera by s nimi dokázal držet krok i pozadu.

Na první pohled bláznivý a vlastně i trošku nebezpečný rekord byl zajet na jedné z rovinek areálu Automotive Testing Papenburg v Německu. Potřeba je dodat hlavně to, že ačkoliv byl Rimac Nevera navržen pro maximální výkon a dynamiku, nikdo nepočítal s tím, že vůz pojede takovým tempem pozadu. V tomto ohledu je pohonné ústrojí nechráněno, a to hlavně kvůli absenci dostatečného přívodu vzduchu k přídi. Sám výrobce uváděl, že pozadu lze jet maximálně 241 km/h, na víc si nevěřil. Zkušební řidič ale musel pečlivě zvažovat každý pohyb volantem, protože stačila trošku větší korekce směru a vůz by šel okamžitě do smyku.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze