Rimac už se jednou do historie zapsal, když se Nevera stala s naměřeným časem zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,85 s oficiálně nejlépe zrychlujícím produkčním autem světa. Tento rekord byl často zpochybňován zejména příznivci Tesly s poukazem na fakt, že Model S Plaid za tímto časem zaostal jen o vlas a že Nevera vlastně není produkční vůz. Jenže tato námitka je lichá. I když Tesle nelze upřít, že na vůz, jakých byste si za cenu jedné Nevery pořídili hned 15, podává obdivuhodné výkony. Jenže Nevera je zkrátka rychlejší. A nyní to platí dvojnásob.
Jediný vůz během jediného dne totiž na zkušebním rychlostním okruhu v německém Papenburgu ustavil hned 23 nových rekordů týkajících se zrychlení a zpomalení. Kromě jiného se podařilo zlepšit vlastní zrychlení z klidu na stovku na 1,81 s, vůbec nejpůsobivější je ovšem čas 0–400–0 km/h, což se podařilo vůbec poprvé s produkčním autem pod půl minuty. Čas 29,93 s je historickým průlomem od roku 2017, kdy se tato disciplína začala oficiálně měřit poté, co na trh vstoupilo Bugatti Chiron a zvládlo ji za 42 sekund. A také o více než sekundu zlepšení stávajícího rekordu, který s časem 31,49 ustavil na dlouhých 3,5 roku Koenigsegg Regera.
Lehce mrazí ale i při pohledu na další čísla. Dvoustovka prolomena za 4,42 s, třístovka za 9,22 s, tedy v čase, který ještě relativně nedávno zabralo pokoření stovky svižným sporťákům. Dále tu máme 400 km/h z klidu za 21,31 s a pružná zrychlení. Nejdříve ze 100 na 200 km/h (2,59 s), pak z 200 na 250 km/h (rovné dvě sekundy) a nejpůsobivější z 200 na 300 km/h. To trvá Neveře jen 4,79 s. No a nakonec údaj, že k zabrzdění ze stovky stačí Rimacu jen necelých 30 metrů (28,96 m). Další série rekordů byla měřena v mílích za hodinu, z nich je pro neameričana asi nejzajímavější čas na čtvrt míle s pevný startem. Nevera ji stihla za 8,25 s, což je sice téměř o pět sekund půl déle, než to zvládnou nejostřejší dragsterové speciály, jenže Rimac celou zkoušku absolvoval na legálních silničních pneumatikách a standardním asfaltu bez úprav pro zvýšení přilnavosti.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |