Rimac Nevera se vrátil na špičku mezi sprintery. Velkolepě

3
Rimac Nevera se vrátil na špičku mezi sprintery. Velkolepě
Fotografie: Rimac
  • Rimac Nevera během jediného dne prolomil 23 rychlostních světových rekordů
  • Ve zrychlení překonal i oficiálně udávané hodnoty
  • Nic podobného se v historii ještě nestalo

Rimac už se jednou do historie zapsal, když se Nevera stala s naměřeným časem zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,85 s oficiálně nejlépe zrychlujícím produkčním autem světa. Tento rekord byl často zpochybňován zejména příznivci Tesly s poukazem na fakt, že Model S Plaid za tímto časem zaostal jen o vlas a že Nevera vlastně není produkční vůz. Jenže tato námitka je lichá. I když Tesle nelze upřít, že na vůz, jakých byste si za cenu jedné Nevery pořídili hned 15, podává obdivuhodné výkony. Jenže Nevera je zkrátka rychlejší. A nyní to platí dvojnásob.

Časy a vzdálenosti měřily nezávisle na sobě dvě autority – Racelogic a Dewesoft

Jediný vůz během jediného dne totiž na zkušebním rychlostním okruhu v německém Papenburgu ustavil hned 23 nových rekordů týkajících se zrychlení a zpomalení. Kromě jiného se podařilo zlepšit vlastní zrychlení z klidu na stovku na 1,81 s, vůbec nejpůsobivější je ovšem čas 0–400–0 km/h, což se podařilo vůbec poprvé s produkčním autem pod půl minuty. Čas 29,93 s je historickým průlomem od roku 2017, kdy se tato disciplína začala oficiálně měřit poté, co na trh vstoupilo Bugatti Chiron a zvládlo ji za 42 sekund. A také o více než sekundu zlepšení stávajícího rekordu, který s časem 31,49 ustavil na dlouhých 3,5 roku Koenigsegg Regera.

Lehce mrazí ale i při pohledu na další čísla. Dvoustovka prolomena za 4,42 s, třístovka za 9,22 s, tedy v čase, který ještě relativně nedávno zabralo pokoření stovky svižným sporťákům. Dále tu máme 400 km/h z klidu za 21,31 s a pružná zrychlení. Nejdříve ze 100 na 200 km/h (2,59 s), pak z 200 na 250 km/h (rovné dvě sekundy) a nejpůsobivější z 200 na 300 km/h. To trvá Neveře jen 4,79 s. No a nakonec údaj, že k zabrzdění ze stovky stačí Rimacu jen necelých 30 metrů (28,96 m). Další série rekordů byla měřena v mílích za hodinu, z nich je pro neameričana asi nejzajímavější čas na čtvrt míle s pevný startem. Nevera ji stihla za 8,25 s, což je sice téměř o pět sekund půl déle, než to zvládnou nejostřejší dragsterové speciály, jenže Rimac celou zkoušku absolvoval na legálních silničních pneumatikách a standardním asfaltu bez úprav pro zvýšení přilnavosti.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Jsou to úctyhodné hodnoty, ale stále bych tomu neříkal produkční auto. Jsem zvědavej jak proti tomu obstojí Tesla roadster. Pokud teda někdy vyjde
Robert Šretr
Robert Šretr
Zdravím, článek pěkný, auto úžasné, jenom chci upozornit na jednu chybu v textu. Píšete "No a nakonec údaj, že k překonání stovky z klidu stačí Rimacu jen necelých 30 metrů (28,96 m)" - ve skutečnosti jde o vzdálenost, na které zastaví ze 100km/h - což je mimochodem také fantastická hodnota.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze