Nico Rosberg jako vůbec první soukromý majitel Rimacu Nevera natočil video, v němž polyká první kilometry ve své nové černočerné hračce. Místo spolujezdce zaujal osobně Mate Rimac a oba pánové si zjevně mají co říct. Přirozeně anglicky, protože rodným jazykům obou aktérů by rozuměl málokdo. A dozvídáme se první reakce bývalého mistra světa ve Formuli 1 na vlastnosti elektrického hypersportu, které jsou buď zjevně autentické, nebo minimálně skvěle nahrané. Nutno dodat, že z úst méně ostříleného pilota by takový příval superlativů působil nevěrohodně, ovšem Nico zjevně do větru nemluví. Jenže místo efektních prostřihů, kouře od protáčejících se pneumatik vidíme něco úplně jiného. Neméně atraktivního, navíc autentičtějšího. Rozhovor dvou přátel.
V něm se dozvíme řadu zajímavostí o samotné Neveře, které jsme dosud neměli šanci jinak zjistit. Třeba, že zadní spoiler se automaticky vysouvá nejen při driftování, ale i při brzdění, aby pomohl vozu zpomalovat, a to už od 80 km/h, kdy to ještě nemá valný smysl, ale působí to po čertech efektně. Případně, že řídicí software automaticky přelévá zátěž s brzděním mezi rekuperaci a konvenční brzdy, a to podle zahřátí baterie či kotoučů. Prostě zrovna brzdí víc systém, který je méně zahřátý, a to i v nejostřejším režimu Track. Dozvíte se také, které Ferrari mají oba pánové v modrém nejraději a o kolik je horší než Nevera, kromě toho i proč.
To vše v naprosté pohodě; Mate Rimac se zjevně ještě nestačil obalit profesionálním, chladným odstupem vysokého manažera západního střihu a oči mu při rozhovoru o jeho vlastním výtvoru i jiných hypersportech pořád blýskají upřímně. Nico už sice dává najevo, že jej vysoký mezinárodní byznys, který mu dává dobře vydělat, už o část upřímnosti a bezprostřednosti připravil, ovšem jeho nadšení vlastnostmi chorvatského zázraku je zjevně upřímné. A údiv nad tím, že stále neslyší hvízdat pneumatiky, autentický...
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |