Silnice už nebudou jako dřív. První Rimac Nevera dostal registrační značky

Silnice už nebudou jako dřív. První Rimac Nevera dostal registrační značky
Fotografie: Rimac
  • Proces vzniku nejlépe zrychlujícího sériového auta světa je téměř dokončen
  • Homologaci završila úspěšná registrace prvního kusu k legálnímu provozu po silnicích

Mate Rimac vyvinul hodně úsilí, které se mu však zúročilo. Nejenže se stal ředitelem jedné z nejslavnějších automobilek světa (Bugatti), navíc se mu podařilo dotáhnout do úplného konce vývoje svého elektrického hypersportu. A kromě toho se mu po spojení automobilek Bugatti a Rimac otevřely nové a mnohem širší možnosti budoucího vývoje, do nějž se vrhl s velkou chutí. Aktuálně se ale na sociálních sítích pochlubil zcela novými registračními značkami ze Záhřebu, které drží na kolenou a pro které si zřejmě byl na tamějším dopravním inspektorátu osobně. Od této chvíle tedy při toulkách po chorvatské metropoli máte šanci Neveru potkat osobně.

Při té příležitosti si teprve 32letý generální ředitel společnosti Bugatti Rimac dovolil i krátkou bilanci. Ta podle něj dosud čítá pět let vývoje, tisíc zúčastněných lidí, 17 vyrobených prototypů, z toho 9 zničených při nárazových testech, jichž bylo celkem 45. Po Chorvatsku prý brzy přijde na řadu i Monako, Velká Británie, USA, Německo, Japonsko, Kanada atd. Tušíme, že nám má tento seznam naznačit cosi o pořadí registrací jednotlivých kusů Rimace Nevera, jenž vznikne v pouhých 150 kusech. Po nich se pochopitelně zaprášilo, ačkoliv cena každého z nich začínala na dvou milionech eur (49,5 milionu korun).

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 750 × 1 986 × 1 208 mm, 2 150 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 360 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 550 km
Cena od50 800 000 Kč
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze