Mate Rimac vyvinul hodně úsilí, které se mu však zúročilo. Nejenže se stal ředitelem jedné z nejslavnějších automobilek světa (Bugatti), navíc se mu podařilo dotáhnout do úplného konce vývoje svého elektrického hypersportu. A kromě toho se mu po spojení automobilek Bugatti a Rimac otevřely nové a mnohem širší možnosti budoucího vývoje, do nějž se vrhl s velkou chutí. Aktuálně se ale na sociálních sítích pochlubil zcela novými registračními značkami ze Záhřebu, které drží na kolenou a pro které si zřejmě byl na tamějším dopravním inspektorátu osobně. Od této chvíle tedy při toulkách po chorvatské metropoli máte šanci Neveru potkat osobně.
Při té příležitosti si teprve 32letý generální ředitel společnosti Bugatti Rimac dovolil i krátkou bilanci. Ta podle něj dosud čítá pět let vývoje, tisíc zúčastněných lidí, 17 vyrobených prototypů, z toho 9 zničených při nárazových testech, jichž bylo celkem 45. Po Chorvatsku prý brzy přijde na řadu i Monako, Velká Británie, USA, Německo, Japonsko, Kanada atd. Tušíme, že nám má tento seznam naznačit cosi o pořadí registrací jednotlivých kusů Rimace Nevera, jenž vznikne v pouhých 150 kusech. Po nich se pochopitelně zaprášilo, ačkoliv cena každého z nich začínala na dvou milionech eur (49,5 milionu korun).
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |