Rimac Nevera už není nejlepší ve sprintu. Mrzet ho to ale nemusí

Rimac Nevera už není nejlepší ve sprintu. Mrzet ho to ale nemusí
Fotografie: Pininfarina
  • Elektrický hypersport Pininfarina Battista na okruhu v Dubaji přepsal oficiální tabulky
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,86 s je novým světovým rekordem produkčních automobilů
  • Rimac Nevera byl pokořen o 0,11 s, přesto se ale v Záhřebu slaví

Během oficiálního debutu nového elektrického hypersportu Pininfarina Battista na Středním východě došlo i na dynamickou část spojenou s oficiálním měřením dynamických schopností na autodromu v Dubaji. A z něj vzešlo hned několik nových světových rekordů. Kromě zmíněného sprintu z klidu na 100 km/h se přepisovaly rekordy i během akcelerace 0–200 km/h (4,75 s) a také brzdné dráhy ze stokilometrové rychlosti. Battista zastavil už po 31 metrech, což je aktuálně nejlepší výsledek mezi elektromobily. Pro úplnost ještě dodejme, že se pochopitelně měřily i americké hodnoty 0–60 mph a 0–120 mph, kde hodnoty 1,79 s a 4,49 s rovněž ustavily nové rekordy. Pro úplnost ještě dodejme dojezd 300 mil (483 km) podle americké normy EPA, což je nejlepší hodnota mezi elektrickými hypersporty.

A proč si Mate Rimac nezoufá? Protože hypersport Pininfarina Battista spočívá na mechanických skupinách jeho vlastního supersportu Rimac Nevera. S trochou nadsázky lze dokonce říci, že jde o dvě identická auta lišící se jen karoserií. Samozřejmě to neplatí stoprocentně, protože Battista například udává mírně vyšší výkon 1 926 k oproti 1 914 k u Nevery, naproti tomu točivý moment 2 340 Nm je zase o 20 Nm nižší. Zjevně se také liší zpřevodování, protože italská reinterpretace nabízí maximálku „jen“ 350 km/h oproti 412 km/h u chorvatského originálu. Pininfarina je se startovní cenou 2,2 milionu eur (53,6 milionu korun) také o trochu dražší a soudě podle sebevědomých proklamací v tiskové zprávě (128 milionů možných interiérových kombinací) klade větší důraz na styl. Takže případní zájemci mají na výběr.

Pininfarina Battista se zároveň stal historicky nejvýkonnějším italským sériovým automobilem

Technické parametry Pininfarina Battista

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 912 × ? × 1 214 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 400 kW, 1 926 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 476 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze