Během oficiálního debutu nového elektrického hypersportu Pininfarina Battista na Středním východě došlo i na dynamickou část spojenou s oficiálním měřením dynamických schopností na autodromu v Dubaji. A z něj vzešlo hned několik nových světových rekordů. Kromě zmíněného sprintu z klidu na 100 km/h se přepisovaly rekordy i během akcelerace 0–200 km/h (4,75 s) a také brzdné dráhy ze stokilometrové rychlosti. Battista zastavil už po 31 metrech, což je aktuálně nejlepší výsledek mezi elektromobily. Pro úplnost ještě dodejme, že se pochopitelně měřily i americké hodnoty 0–60 mph a 0–120 mph, kde hodnoty 1,79 s a 4,49 s rovněž ustavily nové rekordy. Pro úplnost ještě dodejme dojezd 300 mil (483 km) podle americké normy EPA, což je nejlepší hodnota mezi elektrickými hypersporty.
A proč si Mate Rimac nezoufá? Protože hypersport Pininfarina Battista spočívá na mechanických skupinách jeho vlastního supersportu Rimac Nevera. S trochou nadsázky lze dokonce říci, že jde o dvě identická auta lišící se jen karoserií. Samozřejmě to neplatí stoprocentně, protože Battista například udává mírně vyšší výkon 1 926 k oproti 1 914 k u Nevery, naproti tomu točivý moment 2 340 Nm je zase o 20 Nm nižší. Zjevně se také liší zpřevodování, protože italská reinterpretace nabízí maximálku „jen“ 350 km/h oproti 412 km/h u chorvatského originálu. Pininfarina je se startovní cenou 2,2 milionu eur (53,6 milionu korun) také o trochu dražší a soudě podle sebevědomých proklamací v tiskové zprávě (128 milionů možných interiérových kombinací) klade větší důraz na styl. Takže případní zájemci mají na výběr.
Technické parametry Pininfarina Battista
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 912 × ? × 1 214 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 400 kW, 1 926 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 476 km |
Cena od |