Rimac Nevera se na základě informací obsažených v tiskové zprávě řítil po uzavřeném okruhu rychlostí 412 km/h, což z něj dělá nejrychlejší elektrické sériové auto na světě. Rekordní počin navazuje na nezávisle ověřený 8,582sekundový závod na čtvrt míle, který se konal v roce 2021. Díky tomuto zápisu ze čtvrt míle je Nevera nejrychleji zrychlujícím sériovým vozem na světě.
Tým hledal speciální ovál s rovinkami dostatečně dlouhými k dosažení nejvyšší rychlosti Nevery, nakonec se usadil na trati Automotive Testing Papenburg v Německu, která má k dispozici dvě 4kilometrové rovinky. Auto bylo nastaveno do režimu nejvyšší rychlosti a vytvořil se aerodynamický profil, který vyvažuje odpor a přítlak, aby byla zajištěna stabilita vozu při vysoké rychlosti. Obuty byly silniční pneumatiky Michelin Cup 2R a pod dohledem technika od Michelinu se řidič Miro Zrnčević rozjel na trať.
Pro testovacího jezdce bylo výzvou dosáhnout perfektního nájezdu na rovinku ze zakřivených částí okruhu. Když se vůz vyrovnal z náklonu, měl už přibližnou rychlost 250 km/h. Následně Miro uvolnil plný výkon pokročilého čtyřmotorového pohonu a akumulátoru vyvinutého Rimacem a katapultoval Neveru přes bájnou hranici 400 km/h. Teprve, když ubral a bezpečně vrátil auto zpět na normální rychlost, přišla zpráva z rádia. 412 km/h, přesně tak jak před lety předpověděla simulace. Údaj je dostatečný k tomu, aby se Nevera stala držitelkou světového rekordu pro nejrychlejší sériový elektromobil a také nejrychlejší auto, jaké kdy jelo po okruhu Automotive Testing Papenburg.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |