Rimac porazil Teslu. Nevera jí na Nürburgringu naložila 20 vteřin!

10
Rimac porazil Teslu. Nevera jí na Nürburgringu naložila 20 vteřin!
Fotografie: Rimac
  • Jedná se o hodně těžko překonatelný rychlostní rekord
  • Rimac na oslavu vyrobí 12 kusů limitované edice Time Attack
  • Model Nevera zajel Nürburgring v čase 7:05 minuty

Nejrychlejší sériově vyráběný elektromobil na planetě od firmy Rimac je bestií na čtyřech kolech díky obrovskému výkonu a propracované technice. Nyní se Rimac Nevera podíval na slavný okruh Nürburgring a je z toho nový traťový rekord, jak píše electrek.co. Přitom to není poprvé, co se elektrický hypersport pokusil zdolat nějaký ten rychlostní rekord. Letos v květnu se automobilka například pochlubila tím, že během jediného dne jich zajela celkem 23! Teprve slavný německý závodní okruh ale ukázal, čeho je Rimac Nevera schopný.

Před pár dny vůz oficiálně překonal dosavadní rekord okruhu pro sériový elektromobil o 20 sekund. Rekordní kolo zajel chorvatský závodník Martin Kodrić a vše bylo ověřeno TÜV SÜD a palubní telemetrií. Oficiální čas činí 7:05:298. A jelikož takové okamžiky se musí pořádně oslavit, připravil si výrobce oslavou edici Time Attack. Celkem se vyrobí jen 12 kusů a každé z vozidel dostalo exkluzivní výbavu. Mezi tu se řadí lakování karoserie na míru, spodní strana zadního křídla dostala nápis „Věnováno těm, kteří přijdou po nás“ a nechybí ani nápis Time Attack na opěradlech sedadel.

Samozřejmostí je taktéž plaketa „Time Attack“ s číslem jedna až dvanáct. Naopak Rimac odmítl provést změny ve výkonu a podvozku. Vlastně se tak jedná o trošku jinak vybavený klasický Rimac Nevera, který odkazuje na historický milník. A jaké má pocity sám testovací jezdec z jízdy? „Vůz je jemný a použitelný ve městě, ale přitom nabízí vzrušující jízdu na klikatých silnicích a je drtivě rychlý na závodním okruhu.

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
U auta za 2 miliony liber, u kterého je slovo "sériový" dost diskutabilní a uveze jen 2 lidi, by byla celkem ostuda kdyby Teslu neporazilo.
Pavel Mohyla
Pavel Mohyla
Tak ono je spíš zajímavé, že Porsche to má za 6.45. A stojí 1/5? Je to ale spalovak samozřejmě
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Presne tak toto je auto len na jednu vec. Klasické predvádzanie aha ja ho mám väčší. Do Tesla môžem posadiť rodinu a sem tam sa predviesť aha aké zrýchlenie. A na ten najväčší výkon sa musí Tesla pripraviť čo chvíľu trvá. Takže na križovatke to nepodá plný výkon čo je aj dobre. Neviem ako to má Rimac ale skrotiť taký ohromný výkon nezvládne každý. Na takéto autá by mali byť špeciálne vodičáky.
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 21. 8. 2023 11:26
Je zajmavy ze z elektrickych aut rekord drzi stale Volkswagen I.D.R. 6:05 - neni to seriovy vuz a neni road-legal. Byl postaven pro pokoreni rekordu.Takze je v jine tabulce. Take je zajmavy ze ani nemel motor od VW, firma ktera dodala motor ted' jmenuje se Helix. Od roku 2019 VW ale o to ztratil zajem - asi to neni tak slozity (samozrejme za predpokladu dostatku penez) - koupit od nekoho motor a invertor (Helix napriklad nabizi 25kg motor 650kW a take stridac 12kg). Ted' uz jsou dostupne lehsi baterky nez v roce 2019. Myslim ze se da najit team ktery postavi vhodnou karoserii. A auto ktere bude trhat recordy je hotove. Ale asi zatim nikdo nema zajem. VW to delal pro popularizaci elktromobility - proto je ale potreba udelat neco jineho - levne a kvalitne EV.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze