Nio uvádí na trh třetí generaci luxusního SUV ES8. Konkurenci doslova drtí

5
Nio uvádí na trh třetí generaci luxusního SUV ES8. Konkurenci doslova drtí
Fotografie: Nio
  • Největší model v nabídce je dostupný ve třech provedeních
  • Standardem je ultra rychlé nabíjení, 900V architektura a 100kWh baterie
  • Základní provedení nestojí v přepočtu ani 400 tisíc Kč

Nio včera oficiálně představilo třetí generaci ultra luxusního SUV s označením ES8, které ale v Evropě ponese označení EL8. To přechází na platformu NT 3.0 a už jen díky velikosti je nové ES8 plnotučné SUV, které je plně schopno konkurovat zavedené evropské či americké konkurenci. Nové Nio EL8 měří na délku 5 280 mm, na šířku 2 010 mm a do výšky má 1 800 mm. Pro co největší prostor v kabině je vůz vybaven rozvorem 3 250 mm. Předchůdce byl přitom o dost menší (5 099 mm x 1 989 mm x 1 750 mm a rozvor 3 070 mm). Modernizovaný ES8 je postaven na 900voltové vysokonapěťové platformě, která je schopna pracovat s maximálním napětím 925 voltů. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh poskytuje dojezd až 635 kilometrů (v rámci cyklu CLTC), ale v budoucnu se objeví možnost zakoupit verzi s 120kWh bateriovým setem.

Stejně jako ostatní modely Nio má i nový EL8 dostatečně výkonný pohon. Jeho dva elektromotory produkují kombinovaný výkon 520 kW, což zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Třetí generace modelu EL8 je vybavena interně vyvinutým čipem Shenji NX9031, který nahrazuje čtyři čipy Nvidia Orin X používané u předchůdce. K dispozici budou celkem tři výbavové varianty: šestimístná Executive/Executive Signature a následuje taktéž sedmimístná. Nový model EL8 přináší kompletně nový design s rozdělenými světly s diamantovým výbrusem, vylepšenými světelnými efekty a skrytými klikami dveří. K dispozici je šest barev karoserie a čtyři odstíny čalounění. Kabině dominuje panoramatický displej Skyline a přepracovaná horizontální centrální dotyková obrazovka. Majitelé se mohou těšit taktéž z nově tvarovaného volantu se třemi rameny a vylepšeného asistenta Nomi.

Praktičnost je zdůrazněna objemem zavazadlového prostoru 777 litrů, který lze sklopením třetí a druhé řady sedadel rozšířit až na 3 240 litrů. Podlahová plocha kabiny dosahuje 3,7 metru čtverečních. Šestimístné varianty mají ve své výbavě sedadla „s nulovou gravitací“. Informační a zábavní systém je podporován 21,4palcovou stropní obrazovkou s certifikací Dolby Vision a Dolby Atmos, která je spárována s audiosystémem Tianqin o výkonu 2 600 W s 27 reproduktory. Vozidlo je dále vybaveno skládacími stolky, lednicí a elektrochromatickými tónovanými okny. A na kolik čínská novinka vychází? Nové Nio EL8 stojí v základním šestimístném provedení Executive přibližně 121 200 juanů (v přepočtu 351 tisíc Kč).

Technické parametry NIO ES8

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 280 × 2 010 × 1 800 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon520 kW, 707 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie102 kWh (100 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 600 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 510 km
Cena od
Diskuze ke článku
Petr Basa
Petr Basa
Pět metrů třicet, to je ale kr@va velká. Naprostá většina čínských aut je kopií jednoho až tří evropských automobilů, a to minimálně z venku. Proto jsou si pak navzájem tak podobná a je na nich těžké najít cokoliv, co by zaujalo. Asi kromě techniky, ale kdo to bude servisovat, a jak dlouho, toť otázka.
Petr Seliger
Petr Seliger
Tak teda nevím odkud má redakce cenu 121k RMB, za to nedostanete žádnou ES8 ne?

The model offers three variants: the six-seat Executive Luxury Edition, seven-seat Executive Luxury Edition, and six-seat Executive Signature Edition. The first two both start at RMB 406,800 ($57,180), while the third begins at RMB 446,800.

Under the BaaS (Battery as a Service) plan, the starting prices for these variants are RMB 298,800, RMB 298,800, and RMB 338,800 respectively. Currently, only the 100-kWh battery pack is available for the ES8, with a monthly BaaS battery rental fee of RMB 1,128.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze