Čínská automobilka BYD postupně vstupuje na jednotlivé evropské trhy a neskrývá svoje nemalé ambice. Nabízí zajímavá auta za výrazně nižší ceny než evropští konkurenti. Jak jsme se mohli přesvědčit při testovací jízdě s BYD Han, je potřeba s BYD rozhodně počítat. V nizozemském Rotterdamu jsme se měli možnost krátce podívat i na další zajímavý elektromobil automobilky, vlajkové velké sedmimístné SUV s názvem Tang, které přináší prostor, technologie a slušný dojezd za cenu výrazně nižší, než jakou nabízí tradiční automobilky. Zní to lákavě, že? Pojďte ho společně s námi prozkoumat.
BYD Tang – první dojmy
BYD Tang
Rozměry | 4 870 × 1 950 × 1 725 mm, 2 564 kg |
---|---|
Výkon | 380 kW |
Baterie | 88 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 400 km (WLTP) |
Přímo proti Audi i BMW
BYD je druhý největší výrobce elektromobilů na světě a tato čínská značka vtrhla v minulém roce i na evropský trh. Nabízí zde pětici modelů a BYD Tang byl tím vůbec prvním, se kterým zde BYD začal. Velké, 4,9 metru dlouhé SUV jde přímo proti velikánům typu Audi Q8 e-tron, BMW iX či Mercedesu EQE SUV.
Design je zvenku konzervativní a dá se říci i obyčejný, ale elegantní. Zaujmou třeba spojené zadní svítilny. To interiér je opravdový čínský luxus v tom dobrém slova smyslu. Ano, je to trochu pouťové a ambientní osvětlení a prošívání Číňané pro jistotu nacpali všude, ale funguje to. Všude jsou měkké materiály, zpracování je výborné. A v základu dostanete vše, za co si u Evropanů těžce připlácíte. Na druhou stranu, k dispozici je pouze jediná hnědá barva interiéru, který si nemůžete nijak přizpůsobit.
Velmi dobře funguje také infotainment postavený na Androidu, který nabídne internetovou konektivitu, Spotify a další funkce. Zajímavé je, že auto je už v základu sedmimístné. Pokud ale třetí řadu sedadel nepotřebujete, můžete využít skutečně velký kufr o objemu 935 litrů (až po strop). Naopak zamrzí absence předního kufru.
Slabinou je nabíjení a dojezd
Auto disponuje inovativní žiletkovou baterií s vyšší bezpečností, která se obejde i bez kobaltu, na druhou stranu její využitelná kapacita 86,4 kWh není vzhledem k velikosti auta nijak oslnivá. Navíc je i normovaná spotřeba poměrně vysoká, auto tak nabídne jen průměrný dojezd 400 km dle WLTP. Ve srovnání s Audi nebo BMW s mnohem většími bateriemi a nižší spotřebou tak bude právě dojezd slabinou BYDu a kdo ho vyžaduje, bude mít problém. Slabinou je též relativně pomalé nabíjení výkonem jen 120 kW nebo pouze jednofázová palubní nabíječka. Zde Evropa drtivě vede.
Potěší naopak už v základu pohon 4×4 a solidní výkon 380 kW, díky kterému je Tang na stovce za 4,6 vteřiny a zastaví se až na 180 km/h. Za takto výkonné elektrické SUV dáte u konkurence klidně dvojnásobek.
Cena je velmi lákavá
A tím se dostáváme k tomu nejlepšímu – ceně. Za plně vybavený BYD Tang dáte 1,7 milionu korun včetně DPH, což je cena, za kterou u evropských automobilek nepořídíte ani základní verze s oholenou výbavou. Poměr ceny a výkonu tady BYD v prémiové třídě nastavuje skutečně velmi razantně a kompromisem je snad jen dojezd a rychlost nabíjení.
Dali byste si říci, nebo se čínských automobilek stále ještě obáváte? Dejte nám vědět v komentářích pod článkem.
Technické parametry BYD Tang
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 870 × 1 950 × 1 725 mm, 2 564 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 380 kW, 517 koní, točivý moment: 660 Nm |
Baterie | 88 kWh (86,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 120 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 23,8 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 1 733 000 Kč |
vypadá to zajímavě. Už se ví kdy bude k dispozici v čechách?