Pustili jsme se do testování plug-in hybridního crossoveru střední třídy BYD Seal U DM-i. Jedním z jeho lákadel je možnost rychlonabíjení, které u plug-in hybridů není standardem, avšak výkon v praxi příliš neoslnil – na nabíjecí stanici jsme dosáhli pouze okolo 18 kW, což není nijak závratné. Proto jsem rychlonabíjení ukončil a rozhodl se využívat hlavně dobíjení doma.


























Auto jsem přebíral s téměř prázdnou nádrží a dojezdem 162 kilometrů. Po ujetí 163 kilometrů mě potěšilo, že dojezd na elektrický pohon stále činí 69 kilometrů. Snažím se jezdit převážně na elektřinu, což je přirozenou výzvou k minimalizaci spotřeby benzínu.
BYD Seal U DM-i má zajímavé zobrazení spotřeby
Přístrojová deska nabízí zajímavý systém zobrazení spotřeby – kombinuje údaje o spotřebě elektřiny a benzínu, přepočítává je pomocí koeficientu na spotřebu benzínu. Zobrazuje ovšem jen průměrné hodnoty za posledních 50 kilometrů. Dlouhodobé údaje o spotřebě, které bych si mohl nulovat dle potřeby, mi zde chybějí, což znesnadňuje detailní analýzu efektivity vozu.
Z testování BYD Seal U DM-i se pro mě stala výzva – jak dlouho dokážu jezdit pouze na elektřinu, aniž bych musel tankovat? Nabíjím pouze tehdy, když auto stejně stojí, a mimo test rychlonabíjení se snažím minimalizovat čas strávený nabíjením. Tipněte si, kolik kilometrů na elektřinu zvládnu ujet, než mě BYD Seal přinutí navštívit čerpací stanici. V komentářích se můžete ptát i na to, co vás na tomto autě zajímá.