Do rychle houstnoucí evropské nabídky kompaktních SUV s plně elektrickým pohonem vstoupil BYD Atto 2 už v prvním letošním kvartále. Schytával však oprávněnou kritiku za pomalé nabíjení, malou kapacitu baterie a omezený dojezd. Všechny tyto připomínky řeší nová verze Atto 2 Comfort, která přináší poměrně rozsáhlý seznam vylepšení. Kvůli většímu počtu elektrických článků v konfiguraci CTB totiž obdržela víceprvkovou zadní nápravu místo stávající torzní příčky, která udělala více místa nejen baterii, ale i zavazadlům. Základní objem zavazadelníku totiž narostl ze 400 na 450 l, výrobce bohužel neuvádí, podle jaké normy. Takže i když je Comfort o 150 kg těžší, měl by nabídnout lepší jízdní vlastnosti.












Nejviditelnější změnou je ovšem nárůst kapacity LFP baterie ze stávajících 45,1 na 64,8 kWh a související prodloužení normovaného dojezdu podle WLTP z 312 na 430 km. Tím ovšem změny nekončí; verze Comfort také nabízí mnohem rychlejší nabíjení příkonem až 155 kW místo stávajících 65 kW. Díky tomu se vrcholná verze nabije z 10 na 80 % SoC za velmi solidních 25 minut, zatímco základní provedení Active a Boost k tomu potřebují 37 minut. Zmíněný nárůst hmotnosti vykompenzoval výkonnější motor 204 k/310 Nm místo dosavadních 177 k/290 Nm, takže zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,9 s se nezměnilo, stejně jako maximální rychlost 160 km/h.
V souladu se strategií čínských automobilek se zlepšila i standardní výbava. V té nikdy nechybí tepelné čerpadlo ani V2L, což je velkou lekcí pro Škodu Auto, která za první prvek žádá vždy příplatek a druhý zatím nenabízí vůbec. Verze Comfort přidává i 17" litá kola, metalíza, plně LED vnější osvětlení, dešťový senzor a tmavá zadní okna. K bezpečnostní výbavě přidá přední centrální airbag.











Tento přímý konkurent Škody Elroq už je na vybraných evropských trzích k objednání v obou výkonových provedeních, datum vstupu na český trh zatím neznáme. Na vůz je poskytována šestiletá plná záruka, na baterii a elektropohon pak osmiletá.
Technické parametry BYD ATTO 2 Comfort
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 310 × 1 830 × 1 675 mm, 1 720 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
| Baterie | 64,8 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 155 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
| Cena od | 749 000 Kč |
