Čínské značky v Evropě bodují se svými vozy. Nejlépe se daří MG

1
Čínské značky v Evropě bodují se svými vozy. Nejlépe se daří MG
Fotografie: MG Motors
  • BYD prodalo v Evropě za první polovinu letoška celkem 70 500 vozidel
  • Nejlépe si ale vedlo MG s 151 600 prodanými vozy
  • Špatně na tom není ani Xpeng

Nové prodejní statistiky evropského trhu jasně ukazují, že obyvatelé evropských zemí pozitivně přijali záplavu čínských značek. Dokonce už i evropští výrobci začínají přicházet na to, jak vyrobit atraktivní elektromobil za levnou cenu, kdy příkladem je například Renault 4 a 5. Čína ale přichází s četnými nabídkami a jejich modely často překvapují svou výbavou, technikou a taktéž cenou. O narůstajících prodejích čínských značek na evropském trhu informovala agentura JATO Dynamics, přičemž prodejní čísla jsou hodně zajímavá. Některé značky zaznamenávají doslova 100% nárůst prodejů od roku 2024. V první polovině roku vedlo MG s přibližně 151 600 prodanými vozy. Díky tomu je lídrem v prodeji ze všech čínských automobilových značek v Evropě. Zapomenout ale nesmíme na to, že nejen MG zde prodává elektromobily, ale i plug-in hybridy a vozy se spalovacím motorem.

Dobře je na tom taktéž čínský gigant BYD, který v v prvním pololetí letošního roku prodal v Evropě přibližně 70 500 vozidel. Tím značka překonala svůj celkový export do EU za rok 2024. O něco hůře je na tom Xpeng, ačkoli v prvním pololetí prodal v Evropě 8 400 vozidel, což je o 8 100 kusů víc, než za minulý rok. Tato čísla představují doslova 200% nárůst oproti loňskému roku a očekává se, že budou dále narůstat. Úspěch společností Xpeng i BYD je pravděpodobně poháněn agresivním uváděním nových produktů na trh. Od loňského roku společnost BYD představila nejméně tři nové modely a zákazníci na to slyší.

Například BYD Seal U se s německým Volkswagenem Tiguan dělí o nejprodávanější plug-in hybridní crossover v Evropě. Špatně je pak na tom značka Nio, která je bohužel na spodních příčkách prodejních žebříčků, a to s pouhými 370 prodanými kusy na celém evropském kontinentu. Může za to hlavně německá konkurence, kam se počítá BMW, Audi a Mercedes. Zveřejněná prodejní čísla ale jasně dokazují, že čínská auta jsou skutečně atraktivní i mimo domovskou Čínu. Všichni hlavní čínští výrobci navíc neplánují zastavit své dobývání globálních trhů, protože většina z nich plánuje uvést na trh další nové modely, které jsou levnější a vhodné pro méně movité klienty.

Diskuze ke článku
Jan Liška
Jan Liška
Nerozumím. V titulku uvádíte elektromobily, ale čísla prodejů jsou nejspíš auta celkem, tj včetně spalovacích. Já vidím ve statistikách BEV dle JATO H1 2025 toto:
41270 BYD
24774 MG.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze