S rostoucí poptávkou po dekarbonizaci dopravního sektoru zaznamenaly společnosti vyrábějící baterie, které pohánějí elektrická vozidla, značný rozmach. Podle elements.visualcapitalist.com se v první desítce neumístila žádná evropská ani americká společnost, ale extrémně dominují čínské společnosti následované těmi z Koreje. V současné době tvoří čínské společnosti 56 % trhu s bateriemi pro elektromobily, následují je korejské společnosti s 26 % a japonští výrobci s 10 %.
Navzdory snahám Spojených států a Evropy zvýšit domácí produkci baterií trhu stále dominují asijští dodavatelé. Předním dodavatelem baterií do elektromobilů je čínská společnost CATL, která svůj podíl na světovém trhu meziročně o 2 % navýšila. CATL dodává lithium-iontové baterie společnostem Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen a Volvo. Na druhém místě je s celkovým podílem 14 % korejská společnost LG Energy Solution a bronzovou medaili s 12% podílem má opět čínská společnost BYD.
Pozice | Společnost | Podíl na trhu | Stát |
---|---|---|---|
1. | CATL | 34 % | Čína |
2. | LG Energy Solution | 14 % | Korea |
3. | BYD | 12 % | Čína |
4. | Panasonic | 10 % | Japonsko |
5. | SK Innovation | 7 % | Korea |
6. | Samsung SDI | 5 % | Korea |
7. | CALB | 4 % | Čína |
8. | Guoxuan | 3 % | Čína |
9. | Sunwoda | 2 % | Čína |
10. | SVOLT | 1 % | Čína |
Ostatní | 8 % |
Chce dosahnout v roce 2026 579GWh za rok.
Tesla chtela v roce 2022 vyrabet clanky 4680 v kapacite 100GWh za rok, a v roce 2030 3TWh, ale zatim podle odhadu dosahla vyroby jen 4GWh - jen ze to je zatim testova vyroba. A ta jejich nova technologije suchego elektrodu ma velky potencial, protoze dovoli skokove zvetsit vyrobu (pokud budou mit zdroje hlavne pro katodu). Zatim maji potize s kvalitou - asi 3-5% baterek museji vyhodit (reciklovat) i tak podle me je to dobry vysledek ale oni asi to chteji dotahnout k 1%. Takze tahle tabulka muze se hoodne zmenit. Nevim jenom jestli se pocitaji vyrobu jen pro sebe, protoze tesla to asi nikomu prodavat nebude.
Co se tyce cisel tesly jsou to jen odhady nejakych youtuberu, Tesla oficialne myslim nic nerikala o stavu vyvoje a vyroby 4680.
A pak je tam ve hre sodik - viz baterka na obrazku. Pristi rok uvidime snad i auta na sodiku.
A jeste hlinik od GMG, ten jetse v autech dlouho neuvidime ale v roce 2030 mozna.
Takze nas cekaji zajmave casy.
LG Chem take ma prsty v ULTIUM - 35GWh projektovych v 2022 a pres 100GWh v 2025, nevim mozna to jeste nezapocitali. ale jen to(35GWh/rok) je uz kolem 7%. LG Chem neni to samy ze LGES?