Kdo je největším výrobcem baterií pro elektromobily na světě?

2
Kdo je největším výrobcem baterií pro elektromobily na světě?
Fotografie: CATL
  • Největším výrobcem baterií na světě je čínská společnost CATL
  • V současné době tvoří čínské společnosti 56 % trhu
  • Korejské společnosti ovládají 26 % trhu

S rostoucí poptávkou po dekarbonizaci dopravního sektoru zaznamenaly společnosti vyrábějící baterie, které pohánějí elektrická vozidla, značný rozmach. Podle elements.visualcapitalist.com se v první desítce neumístila žádná evropská ani americká společnost, ale extrémně dominují čínské společnosti následované těmi z Koreje. V současné době tvoří čínské společnosti 56 % trhu s bateriemi pro elektromobily, následují je korejské společnosti s 26 % a japonští výrobci s 10 %.

Výrobci baterií do BEV v roce 2022

Navzdory snahám Spojených států a Evropy zvýšit domácí produkci baterií trhu stále dominují asijští dodavatelé. Předním dodavatelem baterií do elektromobilů je čínská společnost CATL, která svůj podíl na světovém trhu meziročně o 2 % navýšila. CATL dodává lithium-iontové baterie společnostem Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen a Volvo. Na druhém místě je s celkovým podílem 14 % korejská společnost LG Energy Solution a bronzovou medaili s 12% podílem má opět čínská společnost BYD.

Pozice Společnost Podíl na trhu Stát
1. CATL 34 % Čína
2. LG Energy Solution 14 % Korea
3. BYD 12 % Čína
4. Panasonic 10 % Japonsko
5. SK Innovation 7 % Korea
6. Samsung SDI 5 % Korea
7. CALB 4 % Čína
8. Guoxuan 3 % Čína
9. Sunwoda 2 % Čína
10. SVOLT 1 % Čína
Ostatní 8 %
Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 7. 10. 2022 13:59
CATL ted ma produkci kolem 145GWh za rok. Pri uz maji nachystany 260GWh (nove vyrobni kapacity) Podle jineho zdroju vyrobily v roce 2021 170GWh. trosku to nesedi ale budiz.
Chce dosahnout v roce 2026 579GWh za rok.
Tesla chtela v roce 2022 vyrabet clanky 4680 v kapacite 100GWh za rok, a v roce 2030 3TWh, ale zatim podle odhadu dosahla vyroby jen 4GWh - jen ze to je zatim testova vyroba. A ta jejich nova technologije suchego elektrodu ma velky potencial, protoze dovoli skokove zvetsit vyrobu (pokud budou mit zdroje hlavne pro katodu). Zatim maji potize s kvalitou - asi 3-5% baterek museji vyhodit (reciklovat) i tak podle me je to dobry vysledek ale oni asi to chteji dotahnout k 1%. Takze tahle tabulka muze se hoodne zmenit. Nevim jenom jestli se pocitaji vyrobu jen pro sebe, protoze tesla to asi nikomu prodavat nebude.
Co se tyce cisel tesly jsou to jen odhady nejakych youtuberu, Tesla oficialne myslim nic nerikala o stavu vyvoje a vyroby 4680.
A pak je tam ve hre sodik - viz baterka na obrazku. Pristi rok uvidime snad i auta na sodiku.
A jeste hlinik od GMG, ten jetse v autech dlouho neuvidime ale v roce 2030 mozna.
Takze nas cekaji zajmave casy.
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Naposledy upraveno: 7. 10. 2022 14:25
Taky je zajmavy jestli to pocitali podle penez nebo kapacity. Protoze kdyz podle vyroby tak LGES ma skoru pulku od CATL - 70GWh/rok, ale jen baterkarna ve Vratislave ma 35GWh/rok s rozsirenim na 65. Ze by LGES mel az pulku vyroby v Evrope?
LG Chem take ma prsty v ULTIUM - 35GWh projektovych v 2022 a pres 100GWh v 2025, nevim mozna to jeste nezapocitali. ale jen to(35GWh/rok) je uz kolem 7%. LG Chem neni to samy ze LGES?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze