Rychlý pokrok v konstrukci lithium-železo-fosfátových (LFP) baterií přitáhl k této dříve okrajové technologii pozornost i velkých hráčů. Zatímco v Číně už se levné elektromobily prodávají s LFP bateriemi naprosto běžně, na evropském trhu jde zatím o ojedinělé případy. Kromě základních verzí Tesel Model 3 a Y (Standard Range) si v tuto chvíli koupíte několik modelů od Stellantisu (elektrická verze Berlinga a odvozených modelů, Citroën ë-C3) a případně i nějaký ten čínský elektromobil. To se ale brzy změní, protože pokrok především v energetické hustotě brzy přivede LFP technologii do Volva a nejnověji o do Mercedesů.
Podle Automotive News Europe by totiž automobilka s nejdelší tradicí výroby aut na světě měla zřejmě ještě letos představit první nový elektromobil z chystané nové generace řad A a B s baterií LFP, která by mohla srazit poměrně vysoké současné ceny těchto modelů o něco níže, a zároveň přinést výhody, spojené s touto technologií (možnost nabíjet „beztrestně“ do 100 %, vysoká účinnost nabíjení, bezpečnost a dlouhá životnost), částečně vyvážené menší energetickou hustotou, která ale u menších modelů tolik nevadí. Vyšší modely, počínaje střední třídou, zatím zůstanou u technologie NMC.