Čtveřice velkých modelů Mercedes-Benz EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV sdílí čistě elektrickou platformu EVA2, která byla od začátku navržena jako 400V a v případě pohonu všech kol s oběma motory PSM, tedy synchronními s permanentními magnety. Na úplném počátku také neměla tepelné čerpadlo, protože konstruktéři pracovali s tezí, že se vyplatí jen v některých režimech, což nevyváží jeho nevýhody v podobě nárůstu hmotnosti a výrobních nákladů. Jenže dynamicky se vyvíjející trh s elektromobily některé zmíněné teze rychle popřel a automobilka už nyní urychleně dokončuje vývoj evoluční verze EVA2M, která nasadí nejen 800V architekturu, ale i výrazně vylepšené pohonné jednotky eATS 2.0 s SiC invertorem a dvoustupňovou mechanickou převodovkou. Ta začne měnit pravidla hry už napřesrok, kdy ji Mercedes postupně nasadí do všech zmíněných modelů už při faceliftu.
Jenže s některými dílčími vylepšeními se šéfové Mercedesu rozhodli nečekat až na facelift, a nasadili je už do stávajících verzí, počínaje uvedením EQE SUV před rokem. Nejzásadnější změnou bylo nasazení tepelného čerpadla, které dokáže v chladném (nikoliv příliš mrazivém) počasí vyhřívat interiér mnohem hospodárněji. V tomto případě si navíc pomáhá odpadním teplem z invertoru a baterie, které sbírá přes výměník. Druhým velkým vylepšením je nasazení mechanické spojky DCU, která u modelů s pohonem všech kol odpojí přední elektromotor od kol, pokud není potřeba jeho asistence. Synchronní elektromotor s permanentními magnety totiž i při jízdě výběhem stále klade mechanický odpor, což samozřejmě podvazuje celkovou hospodárnost jízdy. Podle Mercedesblog provedené úpravy, spojené s mírným navýšením výkonu, prodloužily reálný dojezd podle prvních testů o více než 40 km.
Uvedené změny už byly postupně aplikovány na všechny zmíněné, velké elektrické Mercedesy, poslední přišel na řadu velký liftback EQS.
Pokud by mercedes zapracoval na spotřebě a dojezdu tak za mě naprosto dostačující vuz.