Vylepšování u Mercedesu kompletní: EQE, EQS a EQS SUV dojedou dál

2
Vylepšování u Mercedesu kompletní: EQE, EQS a EQS SUV dojedou dál
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz průběžně vylepšuje své největší elektrické modely, aby držel krok s konkurencí
  • Platforma EVA2 se proto dočkala výrazných vylepšení, které postupně dostaly všechny modely
  • Příběh nekončí, od příštího roku se chystají další, mnohem větší změny

Čtveřice velkých modelů Mercedes-Benz EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV sdílí čistě elektrickou platformu EVA2, která byla od začátku navržena jako 400V a v případě pohonu všech kol s oběma motory PSM, tedy synchronními s permanentními magnety. Na úplném počátku také neměla tepelné čerpadlo, protože konstruktéři pracovali s tezí, že se vyplatí jen v některých režimech, což nevyváží jeho nevýhody v podobě nárůstu hmotnosti a výrobních nákladů. Jenže dynamicky se vyvíjející trh s elektromobily některé zmíněné teze rychle popřel a automobilka už nyní urychleně dokončuje vývoj evoluční verze EVA2M, která nasadí nejen 800V architekturu, ale i výrazně vylepšené pohonné jednotky eATS 2.0 s SiC invertorem a dvoustupňovou mechanickou převodovkou. Ta začne měnit pravidla hry už napřesrok, kdy ji Mercedes postupně nasadí do všech zmíněných modelů už při faceliftu.

Jenže s některými dílčími vylepšeními se šéfové Mercedesu rozhodli nečekat až na facelift, a nasadili je už do stávajících verzí, počínaje uvedením EQE SUV před rokem. Nejzásadnější změnou bylo nasazení tepelného čerpadla, které dokáže v chladném (nikoliv příliš mrazivém) počasí vyhřívat interiér mnohem hospodárněji. V tomto případě si navíc pomáhá odpadním teplem z invertoru a baterie, které sbírá přes výměník. Druhým velkým vylepšením je nasazení mechanické spojky DCU, která u modelů s pohonem všech kol odpojí přední elektromotor od kol, pokud není potřeba jeho asistence. Synchronní elektromotor s permanentními magnety totiž i při jízdě výběhem stále klade mechanický odpor, což samozřejmě podvazuje celkovou hospodárnost jízdy. Podle Mercedesblog provedené úpravy, spojené s mírným navýšením výkonu, prodloužily reálný dojezd podle prvních testů o více než 40 km.

Uvedené změny už byly postupně aplikovány na všechny zmíněné, velké elektrické Mercedesy, poslední přišel na řadu velký liftback EQS.

Diskuze ke článku
Robert Šrámek
Robert Šrámek
Nevím jak velké modely, ale měl jsem možnost jezdit nějaký čas s EQA 350 a byl jsem spokojený. Až na spotřebu. I pri klidně jízdě mi přišla docela vysoká. Jinak jsem byl pozitivně překvapen.
Pokud by mercedes zapracoval na spotřebě a dojezdu tak za mě naprosto dostačující vuz.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze