Vývojáři Mercedes-Benz intenzivně pracují na nové generaci elektropohonu, která by měla podle arenaev.com značku posunout na technologický vrchol. Především přejde na nový typ baterií a 800V architekturu, což není žádné tajemství, ale nyní už víme, že se právě tímto způsobem vylepšené platformy EVA2 s největší pravděpodobností dočkají i současné modely postavené na platformě EVA. Tedy EQE, EQE SUV, EQS a EQS SUV. Tato technologie je sice dražší, ovšem přináší řadu důležitých benefitů. Především pracuje s polovičními proudy, čili je možné při stejné proudové (a následně tepelné) zátěži propustit dvojnásobný výkon. A to se týká jak nabíjení, tak vybíjení. V praxi to znamená teoretickou možnost nabíjet příkonem až 400 kW.
Další zásadní vylepšení, tentokrát i pro budoucí 800V platformy (2025), představuje nový poháněcí modul eATS 2.0 očekávaný na přelomu let 2024 a 2025. Ten pracuje s invertorem SiC, který má o 5 % nižší tepelné ztráty, olejem chlazeným synchronním motorem s permanentními magnety a variabilní délkou + dvoustupňovou převodovkou pro lepší využití výkonových charakteristik elektromotoru. Do hry vstoupí také standardní tepelné čerpadlo, vylepšená 22kW nabíječka a mechanický odpojovač druhého motoru u verzí 4×4. Výsledkem by měl být výrazný skok v efektivitě a dojezdu, tedy v disciplínách, v nichž už aktuální provedení rozhodně nepokulhávají.
Bylo jasné už minimálně před 5 lety že 800V je prostě lepší a zvlášť v segmentu aut které Mercedes vyrábí byly peníze investovaný do 400V systému zbytečně vyhozený.