Britský Autocar s odvoláním na oficiální zdroje z německé automobilky přišel s informacemi stran vylepšení Mercedesu EQS. Ten má od příštího modelového roku odolávat rychle sílící konkurenci díky vylepšeným parametrům, které doženou náskok novější řady EQS SUV, aspoň tedy ten výkonový. Díky úpravám výkonové elektroniky si tak verze 450 4Matic polepší o 27 na výsledných 387 koní, nejsilnější čtyřkolka základní řady 580 4Matic dostane bonusových 21 k a nově nabídne 565 koní.
Všechny čtyřkolky navíc obdrží mechanickou odpojovací jednotku pohonu předních kol DCU. Díky této úpravě si EQS 450 4Matic polepší v dojezdu o důležitých 23 km, podobný bonus se týká i 500 4Matic. Silnější 580 4Matic dojede dokonce o 26 km dále, zatímco vrcholná verze 53 AMG 4Matic získá navíc „jen“ 3 kilometry. DCU se do konce roku objeví i v modelech EQE a EQS SUV, k nim ale podrobná čísla zatím k dispozici nejsou.
Dalším vylepšením bude změna architektury vytápění, kterou vylepší dosud chybějící tepelné čerpadlo. To se postará nejen o vytápění, ale nově i o chlazení. Tím se ušetří drahá a těžká klimatizační jednotka a zjednoduší se dosud velmi složitý systém udržování optimálních teplot interiéru, výkonové elektroniky i baterií. A v neposlední řadě si polepší zájemci o vrcholnou verzi 53 AMG 4Matic, kteří už nebudou muset doplácet za třífázovou nabíječku 22 kW; dostanou ji totiž standardně. U ostatních verzí zůstane v základu stávající 11kW.
Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 265 kW, 360 koní, točivý moment: 800 Nm |
Baterie | 112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,3 kWh / 100 km, dojezd: 667 km |
Cena od | 3 315 400 Kč |