Model EQS prošel modernizací. Má hvězdu na kapotě a delší dojezd

7
Model EQS prošel modernizací. Má hvězdu na kapotě a delší dojezd
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Nově může EQS táhnout přívěs o hmotnosti až 1 700 kg
  • Ve výbavě se objevuje nový typ zadních luxusních sedadel
  • Dojezd se rapidně zvýšil díky nové 118kWh baterii

Od uvedení modelu EQS na trh pokračuje automobilka Mercedes-Benz v průběžném vylepšování vozu a jeho sesterských modelů. Inovace u EQE, EQE SUV a EQS SUV probíhají nezávisle na pravidelných aktualizacích. Automobilka reaguje na zpětnou vazbu od zákazníků průběžnými inovacemi. V letošním roce dostává EQS mimořádně rozsáhlou sadu vylepšení. Vlajková loď mezi elektrickými modely značky přijíždí s dojezdem prodlouženým až o 82 kilometrů, s novou chromovanou maskou a vzpřímenou třícípou hvězdou na kapotě a ještě větším komfortem na zadních sedadlech.

Model EQS se při uvedení na trh stal jedním z nejlepších elektromobilů z hlediska dojezdu. Nyní budou moci zákazníci ujet ještě více kilometrů bez zastávky na nabíjení. Díky zvýšené kapacitě trakčního akumulátoru ze 108,4 na 118 kWh se maximální dojezd verze EQS 450 4Matic zvyšuje ze 717 až na 799 kilometrů. Varianta EQS 450+ s normovaným dojezdem 683–822 kilometrů dokonce může překonat hranici 800 km. Výsledek byl ověřen a zapsán do České databanky rekordů a kdo by nevěděl, na jeho tvorbě se podílel náš zkušený šéfredaktor Marek Tomíšek. V praxi dosažená hodnota téměř 853 km je tak důkazem, že předvídavou jízdou lze dosáhnout i lepšího výsledku, než kolik stanovuje předpis. Skutečná spotřeba během zkoušky, zjištěná po dobití akumulátoru zpět na 100 % včetně ztrát při dobíjení, činila 13,43 kWh/100 km.

Mercedes-Benz také zvýšil hmotnost přívěsů pro sedany EQS a EQE s pohonem všech kol, a to ze 750 na 1 700 kg. To znamená, že dosahují podobné úrovně jako varianty SUV. Nově tak mohou zákazníci zapojit za elektromobil například přívěs pro transport koní. Modely EQS, které jsou vybaveny volitelnou Sadou Executive Plus pro zadní sedadla s nastavitelnými sedadly, mají nyní u sedadla vpravo vzadu speciální šikmou opěrku nohou. Je umístěna mezi kolejnicemi předního sedadla a znatelně zvyšuje pohodlí na zadních sedadlech, protože umožňuje příjemně si opřít chodidla. Tento nejnovější doplněk je dalším, ale zdaleka ne jediným komfortním vylepšením Sady Executive Plus pro zadní sedadla: sedadlo spolujezdce lze sklopit dopředu a opěradlo vzadu sklonit až v úhlu 38 stupňů.

Tím je zajištěno ještě více prostoru pro cestující. V příplatkové výbavě nechybí ani vyhřívání sedadel Plus a vyhřívání krku a ramen vzadu, stejně jako vzduchové nastavení hloubky sedu. Do zadní části předních sedadel je nyní zabudován osvětlený ozdobný prvek. Skutečnost, že Mercedes-Benz v několika krocích zvýšil komfort zadních cestujících v modelu EQS, se týká i sady pro zadní sedadla, která je již delší dobu součástí standardní výbavy. Opěradlo lze stisknutím tlačítka nastavit v úhlu od 27 do 36 stupňů. Vícevrstvý vzhled potahů zdůrazňuje individuální charakter sedadla. Ještě pohodlnější posez přináší o 5 milimetrů silnější polstrování opěradla.

Automatická změna jízdního pruhu na dvouproudých dálnicích

S funkcí Automatické změny jízdního pruhu (Automatic Lane Change – ALC) nyní Mercedes-Benz přistoupil k dalšímu vývoji inteligence asistenčních systémů na úrovni 2 (SAE Level 2) v Evropě. Samočinná změna jízdního pruhu nabízí podporu na dálnicích se dvěma konstrukčně oddělenými jízdními pásy a se stanoveným rychlostním limitem do 140 km/h. V modelech EQS je od modelové proměny v roce 2024 instalována z výroby. Automatická změna jízdního pruhu je součástí Aktivního adaptivního tempomat Distronic a Aktivního asistenta řízení. Pokud vpředu jede pomalejší vozidlo, může vůz v rychlostech 80 až 140 km/h sám zahájit změnu jízdního pruhu. Jestliže radary detekují dostatek místa a rozpoznají značení jízdních pruhů, může EQS pomalejší vozidlo předjet zcela samočinně. Předpokladem je dálnice s rychlostním limitem a minimálně dvěma jízdními pruhy a vybavení vozidla navigací MBUX. Systém nevyžaduje žádné reakce od řidiče, změna jízdního pruhu je automatická.

Odpovědnost za řízení vozidla zůstává na řidiči, změny jízdních pruhů je proto nutné neustále sledovat. Automobilka již nabízí funkci automatické změny jízdního pruhu pro některé modelové řady v USA a Kanadě. V druhé polovině roku 2024 otevře Mercedes-Benz dva zcela nové segmenty mezi elektromobily. Ikonická Třída G se představí v plně elektrické verzi a s unikátní technikou, která je této offroadové legendě vlastní. Vrcholem luxusu a prvním luxusním SUV svého druhu bude již brzy i v Evropě a České republice představený Mercedes‑Maybach EQS SUV.

Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450+ (2024)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon245 kW, 333 koní, točivý moment: 568 Nm
Baterie121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 733 km
Cena od3 213 760 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 11. 4. 17:19
Moc pěkný pokrok. Na baterii je to cca 9% nové kapacity. Hmotnost baterie zůstala, nevíte? Myslín si, až vyjde druhá generace EQS, budou mít tyhle baterie k 150kW a vůz zvládne atakovat 1000km reálný dojezd v bězném provozu, bez EKOrallye.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze