Legendární Mercedes-Benz patřil před několika lety mezi nejhorlivější zastánce rychlé a úplné elektrifikace. Uvedl také hned několik výrobních řad na čistě elektrické platformě EVA, které měly nějakou dobu koexistovat se stávajícími modely E, GLE, S a GLS a poté je nahradit. Jenže nyní to vypadá, že se stane přesný opak. Mercedes-Benz EQS se totiž s největší pravděpodobností už nedočká nástupce, i když jej příští rok čeká velká modernizace EVA2, spojená s přechodem na 800V architekturu a pohon eATS2.0 s dvoustupňovou mechanickou převodovkou. Naopak ustoupí nové třídě S, která se objeví jak v elektrické, tak ve spalovací verzi. A to i přesto, že podle původních záměrů neměly od roku 2030 už žádné nové spalovací Mercedesy vznikat.
Neznamená to, že by se Mercedes poté, co investoval značné prostředky do vývoje hned několika samostatných elektrických platforem, vrátil k levnějším, ale méně výhodným sdíleným platformám. Naopak dojde na zcela novou, opět čistě elektrickou platformu MB.EA. Což mj. znamená, že automobilka přehodnotila záměr odložit její vývoj. A třída S zahrne dva stejně velké, ale technicky odlišné modely. Něco podobného se ostatně děje už dnes, napříště se ale obě auta budou jmenovat stejně. Automobilka opustí současnou praxi, kdy se elektrický model liší i designem a koneckonců i koncepcí (EQS je liftback, zatímco třída S sedan), a podoba obou verzí se sblíží. Také proto, že vzhled elektrického EQS se u velké části fanoušků nesetkal s velkým nadšením. Ostatně nová, elektrická verze třídy G vypustila z názvu písmena EQ a spalovacímu originálu se rovněž maximálně podobá, ačkoliv jde o technicky zcela jiné auto.
Mercedes plánoval v roce 2023 prodávat více než pětinu aut s čistě elektrickým pohonem. Jenže ve skutečnosti jich prodal jen 11 %. Důvodem k této změně ale nejsou jen slabé prodeje modelu EQS, který doplatil na ochlazení poptávky po luxusních elektromobilech. V prodejních problémech je podle AutocaruAutocaru také současná třída S. Její prodeje v prvním letošním kvartálu poklesly o 37 % a od té doby se v mateřské Factory 56 v Sindelfingenu (kde vzniká i EQS) vyrábí pouze v jedné směně. Automobilka také upravila svůj původní záměr prodávat napřesrok každý druhý automobil s nabíjením, ať už jako PHEV, či BEV. Tento cíl byl odsunut na rok 2030. A rovněž dostaly zelenou nové investice, které mají prodloužit život spalovacích motorů.