Mercedes-Benz se chce do roku 2030 stát plně elektrickou značkou všude tam, kde to „tržní okolnosti dovolí“. K tomu potřebuje dostatečné výrobní zázemí komponentů, což je otázka, která se ve vedení firmy řeší právě nyní. Je na čase, protože nejstarší automobilka světa sice s elektromobily úspěšně experimentovala už dlouho před první světovou válkou, ovšem na moderní vlnu jejich nástupu naskočila až relativně pozdě. První novodobý čistě elektrický Mercedes-Benz EQC totiž vyjel až v roce 2019, tedy v době, kdy řada konkurentů už nabízela hned několik elektromobilů. Zpoždění se zjevně daří dotahovat, protože právě stuttgartský výrobce patří mezi jediné tři evropské značky, kterým se zatím v prodejích daří jakž takž držet krok s čínskou elektrotsunami.
Pro totální rekonstrukci byly vybrány dva závody. Stuttgart-Untertürkheim, kde se v současné době vyrábějí motory, převodovky a také nápravy a baterie pro současné plug-in hybridy a plně elektrické modely EQ, dostává přístavby, kde se budou vyrábět i celé pohonné jednotky pro část třícípé produkce. Další továrna Stuttgart-Bad Cannstatt prochází podobnými změnami. Cílová kapacita elektrických jednotek milion ročně znamená dvojnásobek proti původním plánům. Má jít například i o části pro novou platformu MMA. S výrobou dalších součástí se připojí rovněž závody Untertürkheim, Hedelfingen a Mettingen.