Mercedes-Benz jako hlavní konkurent domácí značky BMW představil v Mnichově dva zmodernizované nejlevnější elektromobily ze své nabídky, Mercedesy EQA a EQB. Poznají se podle vycizelovaného vzhledu, který se přiblížil velkým bratrům EQE a EQS. Provedené změny ovšem nemají jen zvýšit atraktivitu, ale též dojezd. Aerodynamika je totiž záležitostí věčného vylepšování detailů. Zde došlo na přepracovanou náběžnou hranu zadního podběhu a nový hřeben přímo na povrchu zadních svítilen sloužící jako spoiler. K tomu pneumatiky se sníženým valivým odporem a výsledkem je snížení normované spotřeby z 15,4 na 14,4 kWh/100 km a následné prodloužení dojezdu ze 495 na 528 km u verze GLA 250 a z 532 na 560 km u GLA 250+ s větší baterií. U ostatních motorizací je zlepšení obdobné.
K úsporám lze využít také novou funkci Sledování dojezdu v multimediální přístroji MBUX. Ta kromě obligátních doporučení přepnutí voliče stylu na ekonomický jízdní režim a klimatizace do režimu Eco+ třeba také vypočítává, o kolik snížit aktuální rychlost, aby se vůz vyhnul další zastávce u nabíječky. Výpočty probíhají v cloudu a mohou se přenášet i do tempomatu, eventuálně příplatkového adaptivního tempomatu Distronic. Ten při aktivaci samočinně udržuje právě doporučenou rychlost. Ta se jinak zobrazuje v podobě červené čáry na rychloměru.
Velkou novinku je funkce Plug&Charge jíž známá z větších elektrických Mercedesů. Ta umožňuje samočinnou autorizaci u nabíječky, takže u stanic, které funkci podporují, už nebude třeba pípat čipem ani skenovat QR kódy. Platby jsou pak souhrnně fakturovány prostřednictvím funkce Mercedes me Charge, uživatel pouze uhradí jedinou fakturovanou částku. Vůbec poprvé bude možné s modelem EQB tahat přívěsy. A to až 1 700/1 400 kg těžké s pohonem všech/předních kol. Zároveň s tím se ESP rozšiřuje o stabilizaci přívěsu.
Vylepšení se dočkal i samotný systém MBUX. Ve všech verzích už je nyní standardem dotykový displej 10,25" se třemi zobrazovacími styly a 10 barvami ambientního osvětlení. Přibyla funkce Zero Layer Interface zobrazující relevantní aplikace vždy na horním okraji displeje v zorném poli řidiče. ACP/AA lze nyní propojit bezdrátově. Menu nabíjení zobrazí aktuálně dostupný nabíjecí příkon závislý na teplotě baterie a nabídne softwarové tlačítko k odjištění krytu konektoru. On-line bude možné dodatečně aktivovat některé extra funkce, například on-line služby, adaptivní tempomat, asistent sledování značek či individualizační balíček s hrami či novými vzorky pro elektronický generátor zvuku.
Vzhledu by měly prospět kromě výše popsaných změn také nové nárazníky, přepracovaná maska se vzorem hvězd, čtyři nové vzory litých kol 18, 19 a 20" a dva nové barevné odstíny – modrý Spectral a stříbrný High tech. Interiér pak zušlechtil nový volant s dotykovými ploškami spolu s novými ozdobnými panely ve vzoru hnědého lipového dřeva s otevřenými póry. Vybrat lze také vzor Mercedes-Benz, případně též podsvícený.
Technické parametry Mercedes-Benz EQA facelift (2023) 250
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 463 × 1 834 × 1 613 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 140 kW, 190 koní, točivý moment: 380 Nm |
Baterie | ? (66,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,4 kWh / 100 km, dojezd: 528 km |
Cena od |
Technické parametry Mercedes-Benz EQB facelift (2023) 250+
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 684 × 1 834 × 1 654 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 140 kW, 190 koní, točivý moment: 385 Nm |
Baterie | ? (70,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 536 km |
Cena od |